    Date: Sat, 18 May 2013 12:59:32 +0200
    From: zgred <z...@e...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Auto wybiło mi dziurę w murze

    W dniu 2013-05-18 11:25, Mateusz Bogusz pisze:
    > Witam,
    >
    > Wczoraj pijany kierowca (policja złapała go po numerze rejestracyjnym,
    > bo kierowca uciekł z miejsca zdarzenia) skosił chodnik, trawnik i wpadł
    > mi na posesje przebijając ogrodzenie zbudowane z betonowych płyt. Na mój
    > widok kiedy wyskoczyłem z domu, kierowca odjechał - stąd musiała szukać
    > go policja. Okazało się, że już wcześniej miał wyrok w zawiasach za
    > prowadzenie po pijanemu.
    >
    > Ponieważ tuż obok płotu ułożony jest uczęszczany chodnik, naprawiłem go
    > z pomocą znajomych używając zapasowego słupka i płyt które jeszcze miałem.

> [...]
    O ile wiem, to OC nie zapłaci, jeśli facio był na bani.
    Pozostanie Ci cywilka.
    Na to musisz zaczekać aż dostanie wyrok karny.
    Do sprawy karnej zgłoś się jako poszkodowany (na policji), to będziesz
    powiadamiany o terminach i przebiegu i będziesz miał prawo składania
    wniosków. Nie jestem pewien, nie chce mi się szukać, ale w sprawie
    karnej chyba nie będziesz mógł wnosić o odszkodowanie/zadośćuczynienie.
    Zdokumentuj wydatki na podstawie cen w typowych miejscach w czasie, gdy
    robiłeś tę naprawę. Weź na tych cennikach podpis sprzedawcy. Zdjęcia
    zrób teraz i zaznacz/opisz co wymieniłeś. Nie zapomnij o kosztach
    robocizny porównując z cenami firmy usługowej.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.