    From: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Artykuł nr 5 KC - o co tu chodzi???
    Date: Fri, 27 Aug 2004 15:04:50 +0200

    Użytkownik "Krzysztof" <r...@i...com.pl> napisał w wiadomości
    news:6d7a.0000017c.412f2d51@newsgate.onet.pl...

    > społeczno-
    > społecznego.
    > wykonywanie
    > > >
    > W art. mowa jest o użytku ze swojego prawa - w domyśle - mam prawo coś
    robić
    > zgodnie z literą prawa (zabijać nie mam prawa ), ale nie powinienem tego
    robić
    > zgodnie z przeznaczeniem tego prawa. I proszę o przykłady które mogły by
    > odzwierciedlać

    Proszę bardzo:
    Twojemu sąsiadowi (zmieszkującemu po Tobą) pękła rura kanalizacyjna w
    łazience. Ty - mieszkając nad nim masz prawo s... w swojej toalecie (tj.
    użytkować toaletę będącą częscią składową najmowanej nieruchomości) ale
    stoją temu na przeszkodzie zasady współżycia społecznego bo g... sąsiadowi
    na główkę polecą.
    :)
    pzdr