  • From: "castrol" <j...@w...blumen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Art. 135 KW - komentarz???
    Date: Tue, 20 Dec 2005 16:42:04 +0100

    news:do94ke$i33$1@inews.gazeta.pl...

    > Zasada swobody umów, która jest ograniczona tylko w wąskim zakresie przez
    > art.135 kw. Zasada swobody umów, to również swoboda zawarcia umowy i
    > wyboru kontrahenta. A nawet jeśli sprzedawca złożył ofertę poprzez
    > wystawienie towaru na widok publiczny z ceną i kupujący tylko ją przyjął,
    > to sprzedawca może na podstawie art.488§2 kc wstrzymać się z wydaniem
    > towaru do chwili gdy zaoferujesz spełnienie świadczenia wzajemnego. A
    > Twoim świadczeniem jest zapłata ceny, a nie zapłata jakiejś kwoty równej
    > lub większej cenie.

    Bylo juz wielokrotnie na grupie.
    Nie ma czegos takiego jak wybor kontrahenta. Wystawiajac oferte na widok
    publiczny, oferujemy ja kazdemu kto wyrazi chec jej kupna. Czyli de facto
    wystawiajac towar mowisz do mnie "zapraszam do kupna"/"zapraszam sie do
    zapoznania z oferta i kupna" - swoboda zawierania umow owszem wystepuje -
    nic nie stoi na przeszkodzie aby sprzedawca sprzedawany towar schowal pod
    lade i proponowal go tylko temu kto mu sie podoba.

    Poza tym, wchodzac do sklepu wchodze zapoznac sie z oferta ktora sprzedawca
    do mnie kieruje - biorac towar z polki/proszac sprzedawce o ten towar w
    sklepie ja ta oferte przyjmuje i sprzedawca nie ma juz prawa odmowic mi
    sprzedazy - poza tym towar wziety z polki sklepowej de facto staje sie juz
    moja wlasnoscia i ja tylko za niego mam uiscic oplate w takiej formie w
    jakies sprzedawca moze ja przyjac - i nawet karta platnicza jest
    elektronicznym srodkiem platnosci dopuszczonym w Polsce i podlega takiemu
    samemu prawu jak pieniazki.

    > Przyjmuje. Jeśli płacisz coś większym banknotem, to nie uiszczasz ceny
    > tylko dokonujesz innej płatności.

    Czyli jakiej platnosci dokonuje??

    Jacek