    From: ledres <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Anulowanie zamowienia a zaliczka
    Date: Sat, 18 Aug 2007 18:55:04 +0200

    Alek napisał(a):

    > Że nadal wiąże was umowa (zamówienie). I sklep może domagać się
    > sfinalizowania sprzedaży.

    Czy jest cos, co moge / powinienem zrobic w tej sytuacji?

    > Mam na myśli ten kwit. Co jest napisane na pokwitiwaniu wpłaty?
    > Z jakiego tytułu ta wpłata? Zwykle pisze się coś w rodzaju:
    > "zaliczka/zadatek dot. zamówienia na to i to". A co jest na
    > twoim kwitku?

    "Dowod wplaty", "Od kogo: " moje dane, "Za co: Zamowienie na ..." i
    podpis sprzedawcy.

    > W sumie powinieneś mieć potwierdzenie przynajmniej podstawowych
    > kwestii: co zamawiasz, w jakiej cenie i z jakim terminem
    > realizacji. Bo inaczej to sprzedawca może cię zwyczajnie oszukać.

    Terminu realizacji nie ma.

    zadatek_czy_zaliczka

    > Masz tam też napisane "jeśli umowa zostaje rozwiązana z winy konsumenta,
    > zaliczka pozostaje u usługodawcy", czyli wprost odpowiedź na twoje
    > pytanie.

    Tak, ale opinie sa rozne, wiec chcialem dowiedziec sie, co mysla ludzie
    na tej grupie. Poza tym to jest odpowiedz tylko na jedno z moich pytan.

    Dzieki za odpowiedzi.

    pzdr. ledres