    From: Kira <c...@e...wytnij.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Allegro zwrot towaru
    Date: Mon, 15 Jan 2007 08:20:41 +0100

    Re to: Przemyslaw Osmanski [Sun, 14 Jan 2007 17:57:37 +0100]:

    > Rozumiem ze popierasz sprzedawanie wszelkiego złomu
    > na allegro, oszukiwanie kupujacych, wystawianie
    > niepelnowartosciowego towaru itp. No
    > coz, rozni sa ludzie...

    Rozumiem że popierasz kantowanie sprzedawcy, nieuzasadnione
    reklamacje, oddawanie jako uczkodzonego sprzętu zrąbanego
    przez siebie osobiście i takie tam różne?
    Cóż, różni są ludzie...

    > Myslenie nie boli...

    Widać tak, bo jakoś nie potrafisz podać tych "wszystkich
    przepisów dotyczących sprzedaży" odnośnie osoby prywatnej.

    > Zrozum jedna sprawe. Jesli ktos przywozi jakikolwiek towar
    > z zamiarem sprzedazy/zarobku/handlu, to powienien zalozyc
    > dzialanosc gospodarcza, a nie kombinowac.

    Na kilka odtwarzaczy? W takiej sytuacji to nawet przepisy
    nie przewidują takiego obowiązku. DG wymagana jest jeśli
    dana działalność prowadzona jest "w sposób wskazujący na
    zamiar stałego jej prowadzenia" (czy jakoś podobnie, ale
    sens właśnie taki). On przywiózł raz, nie zamierza jechać
    po następną partię - nie podpada więc pod obowiązek DG.
    Podpada tylko pod podatek dochodowy, ale nigdzie w sumie
    nie wyczytałam że nie zamierza się rozliczać.

    > Moje znanie lub nie w/w ustawy w niczym nie zmienia
    > faktu, ze sprzedajacy znalazl frajerow, ktorzy kupili
    > niepelnowartosciowy towar bez jakichkolwiek gwarancji.

    I co, po główce pogłaskać i przytulić...? Kupując towar
    w okazyjnej cenie od nieznanej sobie osoby prywatnej
    należy ustalić warunki ewentualnego zwrotu lub serwisu
    *przed* dokonaniem transakcji. Też miałam swego czasu
    taką gnidę, która przez prawie miesiąc używała mojego
    sprzętu - a potem nagle stwierdziła że przyszedł zepsuty
    i mam mu oddać kasę. Oczywiście sprzęt nie wrócił, pewnie
    po to żeby nie można było sprawdzić tego "uszkodzenia".
    A wiem doskonale że sprawny był, bo jeszcze kilka dni
    wcześniej sama go używałam.
    Nie czuję się kanciarzem, sorry Winnetou.

    > Czym innym jest sprzedaz jednej sztuki (w domysle uzywanej)
    > a czym innym sprzedaz wielu sztuk.

    Nie jest. Nie ma przepisu, który zabroniłby mi kupić 10 szt.
    odtwarzaczy mp3 w ramach prezentów pod choinkę dla całej rodziny,
    a potem uznać że jednak pomysł był głupi i z tej puli odsprzedać
    ludziom 8 czy 9 sztuk.

    > Zaloze sie rowniez, ze nie spelnial on podstawowych warunkow
    > dopuszczajacych towar do sprzedazy na terenie naszego kraju,
    > takich jak chocby polska instrukcja obslugi.

    Mówimy o osobie prywatnej, przypominam. Jak tak się czepiać
    chcesz, to podpowiem ci że pewnie jeszcze nie była dołączona
    faktura ani paragon fiskalny ;-)

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net/ ~
    \o)/ * NFZ won * SkypeTV * Wieczne Dziecko *