    From: e...@g...pl (eusso)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Allegro-policja-sprzedajacy
    Date: 17 Aug 2004 09:29:37 +0200

    Maciu napisał(a):

    > Witam.
    > Mam o to takowy problem. Sprzedalem poprzez konto znajomego, na serwisie
    > aukcyjnym allegro, urzadzenie elektronicze - przetwornice xenonowe do auta.
    > W opisie aukcji zostalo zaznaczone ze jest to sprzet uzywany, bez zarowek, i
    > nie mam mozliwosci sprawdzenia a potencjalny kupujacy kupuje na wlasna
    > odpowiedzialnosc. Aukcja zostala wystawiona bez ceny minimalnej i od
    > symbolicznej zlotowki. Po skonczeniu aukcji odezwal sie do mnie kupujacy.
    > rozmawialismy poprzez gg, i tam takze uswiadomilem go ze sprzetu nie moge
> [...]

    Rację masz ty, ale racja jako taka nie jest najważniejsza. Kupujący wiedział co
    robi, więc niech sobie składa zeznania na policji jakie chce, a w sądzie nie ma
    szans. Ciekaw jestem czy zdążyłeś zdokumentować parametry tej aukcji zanim
    Allegro zablokowało Ci konto, bo ( nie wiem jak teraz) ale kiedyś po
    zablokowaniu nie dało sie skopiować strony z aukcją- a to ważne bardzo dla
    udowodnienia co tam konkretnie było wpisane w opisie przedmiotu. Jesli
    zdokumentowałeś jednak przed zablokowaniem opis aukcji- przed sądem wygrasz bez
    dwóch zdań. Natomiast bandycka załoga Allegro blokuje konta nie zaglądając w
    przebieg aukcji, w związku z tyum zasady regulaminu ( do jakich przymuszją
    podczas rejestracji) nijak sie maja do ich działań i są przez nich samych łamane
    nagminnie. Dlatego nie korzystam z aukcji tego właściciela, bo pazerność na kasę
    jest u nich odwrotnie proporcjonalna do logiki i rzetelności. Nie przejmuj się
    całkowicie. Art 6 k.c. wyraźnie precyzuje, że strona która coś twierdzi musi
    udowodnić swoje twierdzenie, aby osiągnęło to skutek prawny. Więc niech ten
    kupujący udowadnia co i jak, a w opisanej przez Ciebie sytuacji nie ma szans...