  • Data: 2006-02-22 16:59:11
    Temat: Re: Allegro, poczta, zaginiona paczka
    Od: Miernik <m...@f...org> szukaj wiadomości tego autora

    pit <"piotr[at]wikings[dot]pl"@mail.pl> wrote:
    > Ale tylko nadawca moze zlozyc reklamacje na poczcie, ze przesylka nie
    > zostala dostarczona. Odbiorca nie ma nawet takiej mozliwosci, bo nie
    > posiada dowodu nadania. A wiec sprzedawca/poslaniec wysylaja paczke
    > poczta, paczka ginie, a oni maja to w powazaniu? To ONI posiadaja
    > dowody nadania, oni maja podstawe aby kontaktowac sie z PP i zadac
    > zalatwienia sprawy.

    Zgadzam się iż taki sprzedawca/posłaniec ma obowiązek wszcząć reklamację
    na poczcie i informować o wszelkich jego etapach kupującego i przekazać
    uzyskane odszkodowanie kupującemu. Ale to wszystko, nie ma obowiązku nic
    dokładać z własnej kieszeni.

    Jeżeli kupujący ma podejrzenia iż sprzedawca w ogóle nie wysłał tej
    paczki i ściemnia, to musi to udowodnić. Nie wiem jak się przedstawia
    sprawa gdy była to przesyłka listowa nierejerstrowana, bo wtedy
    sprzedawca nie ma żadnego dowodu że wysłał. Ale też kupujący nie ma
    żadnego dowodu że sprzedawca nie wysłał. Jest tylko słowo przeciw słowu.
    Komu sąd dałby wiarę nie wiem, ale ciężar dowodu spoczywa na
    oskarżającym - czyli kupującemu.

    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en