  • 11. Data: 2019-05-17 18:31:15
    Temat: Re: Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
    Od: "Kris" <k...@g...com>

    Queequeg napisał:

    > Oczekujesz że ktoś za darmo podpowie ci, jak wygrać odszkodowanie, zamiast
    > samemu pójść i je sobie wygrać?

    Ja nie jestem sędzią, adwokatem, ani prawnikiem, dlatego pytam się prawników
    a oni nigdy za darmo nie pracują, średnią krajową też gardzą, więc nie wiem
    jakie darmo masz na myśli, sto, tysiąc, czy milion złotych?
    Najlepiej jak by się znalazł prawnik co by potrafił ugrać milion
    odszkodowania i dzielimy się po połowie, czy dla ciebie to za mało?

  • 12. Data: 2019-05-17 18:32:56
    Od: "Kris" <k...@g...com>

    Kris napisał:
    > Ja tam nic nie oczekuje. Jeden debil co jakiś czas podszywa się pode mnie
    > i pisze różne "rewelacje" Nie widzę pierwszego posta ale w cytacie u
    > Liwiusza jest.
    > I fakt faktem ze allegro wprowadza pewne zmiany Piszą o tym tu:
    > https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/zmiany-w-koresp
    ondencji-e-mail-prowadzonej-w-ramach-allegro-mGv6gbm
    OvSX
    > Ale mi to absolutnie w niczym nie przeszkadza a i serwisu nie zamierzam
    > karać bo
    > i za co.Niech SpiskowyMocny Bob Budowniczy to zrobi jak czuje taką
    > potrzebę

    Nieprawda, to on się pode mnie podszywa, to ja jestem ten prawdziwy a on ten
    fałszywy.

  • 13. Data: 2019-05-17 19:44:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-05-17 o 18:26, Kris pisze:
    > Problem polega na tym ze Allegro zamiast przekazywania prawdziwych
    > danych, to podmienia adresy email na coś takiego:
    > dłu...@a...pl, więc wszelkie próby kontaktu email są kierowane
    > na ich serwer pocztowy allegromail.pl.
    Po każdą aukcją jest część O SPRZEDAJĄCYM, tam większość podaje swój
    adres i telefon.

    Robert

  • 14. Data: 2019-05-17 20:27:16
    Od: b...@g...com

    W dniu piątek, 17 maja 2019 12:58:52 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Czyli co, jak wyślę w korespondencji mail, to allegro mi go podmieni
    > na... jaki dokładnie? Powiedzmy chodzi o mail x...@p...onet.pl?
    >
    > Chyba trzeba pisać szyfrem :) Ciekawe czy przejdzi exyz małpa poczta.onet.pl

    Jak user nic od Ciebie nie kupi i zada ci pytanie, wtedy nie dostaniesz
    w zapytaniu jego e-maila tylko coś w ten deseń
    9...@a...pl

    Jak mu odpowiesz "dogadamy się poza allegro", możesz mieć zdjęte konto.
    Pewnie mają jakieś słowa kluczowe które system wyłapuje.
    All odbija piłeczkę tłumacząc się podobnymi rozwiązaniami na amazonie gdzie strony
    nie mają ze sobą bezpośredniego kontaktu.

  • 15. Data: 2019-05-17 22:16:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.05.2019 o 11:44, Kris pisze:
> [...]
    > Nie wiem jakim prawem robi to allegro, prawdopodobnie bezprawnie.
    > Proszę o informację jak sądownie ukarać serwis allegro za inwigilację,

    Gdyby to była korespondencja pomiędzy Tobą, a klientem, a ALLEGRO była
    podmiotem świadczącym usługę telekomunikacyjną i robiło takie numery, to
    sprawa byłaby oczywista. Kodeks karny zawiera stosowne zakazy. Ale
    zaryzykuję, że to jest tak, że serwis ALLEGRO świadczy usługę przekazu
    informacji. Czyli Ty piszesz do ALLEGRO, a ALLEGRO Twoją wiadomość
    przekazuje (albo w wypadkach opisanych w regulaminie nie) innemu
    użytkownikowi.

    Możesz albo z tej opcji skorzystać, albo porozumieć się z użytkownikiem
    innym dostępnym kanałem. Przykładowo via email, telefon czy co tam tylko
    chcesz. Tych innych kanałów nie mogą monitorować.

    Ciekawi mnie co by było, gdyby użykownicy zaczęli szyfrować rozmowę
    pomiędzy sobą choćby ROT13, o użyciu pgp nie wspominając. Nie sadzę, by
    ktoś to ręcznie przeglądał i pewnie mają jakieś skrypty to śledzące.
    Sądzę, ze ROT13 by to załatwił.

  • 16. Data: 2019-05-18 05:46:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-17, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > To nie rozumiem problemu. Skoro wysyła się wiadomość przez komunikator
    > allegro, to jasnym jest dla mnie, że nie używa się do tego swoich
    > adresów e-mail. Gdzie tu nawet podejrzenie o inwigilację?

    Nie wiem dokładnie o co tu konkretnie chodzi, ale część serwisów tego
    typu co allegro robi to dla anonimizacji adresów. Nie oznacza to
    przecież, że czytają mejle. Wygląda to tak, że dostaje się adres w
    postaci jakieś-...@a...pl i jak się na ten adres coś wyśle
    to trafia to na standardowego mejla sprzedawcy z adresem zwrotnym
    i...@a...pl. Allegro pełni tu jedynie funkcję
    "forwardera".

    Jak dla mnie to coś bardzo pożytecznego bo 90% spamu, który otrzymuje
    jest efektem udostępnienia spamerom mojego adresu właśnie przez
    sprzedawców.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2019-05-18 08:51:48
  • 18. Data: 2019-05-18 09:47:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Sądzę, ze ROT13 by to załatwił.
    A odbiorca dostanie rozkodowane? Czy musi sam coś zadziałać, aby się
    rozkodowało?

    Robert

  • 19. Data: 2019-05-18 10:07:19
> [...]
    > W swojej wiadomości sugerujesz chęć zawarcia transakcji poza Allegro.

    No to jest grube. Pomijając apekty prawne, to chyba kogoś po..ło.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2019-05-18 15:13:09
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 18.05.2019 05:46, Marcin Debowski wrote:
    > Jak dla mnie to coś bardzo pożytecznego bo 90% spamu, który otrzymuje
    > jest efektem udostępnienia spamerom mojego adresu właśnie przez
    > sprzedawców.

    Jeśli można wysłać e-maila z dowolnego adresu na "zaszyfrowany" adres
    allegro to nie zmniejszy to takiego spamerstwa: po prostu od sprzedawców
    będzie wypływał "zaszyfrowany" adres, na który ciągle będzie można
    wysyłać spam. Trzeba byłoby sprawdzić czy taka sytuacja jest faktycznie
    możliwa.

    JaceK