    Newsgroups: pl.rec.dom,pl.soc.prawo
    Date: Sat, 24 Aug 2013 15:42:34 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Allegro i piksel_sklep

    On Sat, 24 Aug 2013, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1308241301580.3548@quad

    > Wyraźnie napisałem, że >>chcę rachunek na osobę
    > fizyczną<< -- i piksel_sklep tego nie kwestionuje.

    Ale to nie obowiązuje sprzedawcy.
    Ja się pytam, czy SIĘ UMÓWILIŚCIE, a to oznacza, czy
    sprzedawca OBIECAŁ że wyśle.
    Masz takiego maila? Na aukcji tak było?
    Jak nie obiecał, to jedziesz do niego i żądasz
    kwitka albo wysyłasz umyślnego z pełnomocnictwem
    do odebrania tego kwitka.

    > Napisałem, co chcę mieć i podałem (rzecz jasna?)
    > dane osoby, na którą ów rachunek miał być wystawiony.
    >
    > Piksle_sklep nie kwestionuje tego, że nie ja nie
    > zawiniłem, co nawet kwituje słowami:
    >

    > W takim razie musimy przeprosić za niedopatrzenie.
    >

    > Do tego momentu współpraca wygląda nieźle.

    No i tyle.
    Ale oni nie mają obowiązku wysyłać Ci kwitka na
    własny koszt, O ILE NIE OBIECALI.
    Przepraszają, że z dobrej woli nie zrobili tego
    przy okazji, mówi się trudno.

    > Czyli wystawia rachunek i zatrzymuje ten rachunek sobie?

    Tak, oczywiście.

    > Dobrze czujesz się?

    Jasne.
    Pisałem - przejrzyj archiwa.
    To chyba Adam Przemysław Śmiejek miał okazję naciąć
    się na nieprzemyślenie odpowiedzi sprzedawcy na
    pytanie "wystawiacie faktury".
    Tak, wystawili, mają na to 7 dni od sprzedaży, a on
    nie spytał czy f-rę wystawią i wydadzą mu ZARAZ
    (kupował przejazdem będąc na dworcu kolejowym).
    Jest faktura, wystawiona zgodnie z żądaniem, można
    po nią iść, nie ma sprawy.

    > Na szczęście piksle_sklep i ten problem rozstrzyga: ;)

    W którym miejscu?

    > Abyśmy mogli wystawić rachunek / fakture musimy mieć
    > u siebie oryginalny paragon który możemy prze fakturować
    >

    > Skoro wg Ciebie nie musiał wysyłać paragonu a musi go
    > mieć, aby wystawić rachunek imienny i musi ten rachunek
    > imienny wystawić, w jakim celu pozbył się paragonu?

    A.... to jest ZUPEŁNIE inne pytanie!
    Co on zrobił z tym paragonem!
    (nie, nie mam pojęcia)
    Trudna sprawa, ale podejrzewam, że sprzedawcy kwitki
    których klienci nie zabrali zwyczajnie wyrzucają.
    Mają zresztą ku temu powód - chodzi o to, aby
    uniknąć zarzutu, że na pozostawiony kwitek zaliczyli
    kolejną sprzedaż (szczególnie jak klient nie patrzy
    bo kasy nie widzi, byłoby to proste)

    ŻEBY BYŁA JASNOŚĆ: nie ma dobrego rozwiązania.
    Z jednej strony, miłoby by było jakby przepis jasno
    i wyraźnie stanowił, że do wysłanego towaru trzeba
    dołączyć kwit sprzedaży, paragon lub f-rę.
    Z drugiej strony, zarzut niedostarczenia leży "poza
    zasięgiem sprzedawcy". On nie ma jak udowodnić
    ani tego, że WYSŁAŁ paragon ani że klient go ODEBRAŁ.

    Moim zdaniem, tak zupełnie offtopicznie, błędem
    sprzedawcy jest to, że wystawiał paragon chociaż
    NIE MUSIAŁ.
    "Sprzedaż na odległość" dokumentowana przelewem
    bankowym zwalnia z obowiązku fiskalizacji.
    Ale tu jest niuans: wielu klientów chce płacić
    kartą...

    > Co innego, gdyby musiał.

    Nienienie.
    JEŚLI ktoś wydaje fakturę do sprzedaży która została
    zarejestrowana na kasie, MA OBOWIĄZEK *u siebie* trzymać
    kopię tej faktury z dołączonym paragonem.
    Jest na to osobny przepis.

    Ten przepis wynika z VAT, nie ma związku z żadną inną
    ustawą ani sposobem sprzedaży.
    Działa również wtedy, jeśli sprzedawca jest zwolniony
    (wystawia rachunki, nie faktury VAT).

    pzdr, Gotfryd