    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alkohol przez internet-nowe podejscie
    Date: Thu, 30 Mar 2006 16:48:54 +0000 (UTC)

    <l...@y...com> napisal(a):

    > Klient otrzymuje paragon od sklepu sprzedajacego alkohol. Ja biore za dowoz.
    > Jesli klient zamawia i alkohol i spożywkę to ja mu daję paragon z monopolowego
    > i swój paragon z kosztami zakupów(bez alkoholu) i za transport. Bedzie się
    > opłacało zamówić i alkohol i spożywkę, gdyż koszt dowozu zależy od wartości
    > zamówienia(tym niższy koszt im wyższa wartość zakupów). Kasę za alkohol oddaję
    > monopolowemu po powrocie z trasy, ewentualnie jak odbieram towar przed
    > wyjazdem.

    Pod względem podatkowym - powinnaś mieć umowę działania w imieniu
    klienta. Wtedy można pod kątem prawa podatkowego uznać, że transakcji
    dokonał klient w sklepie. W innym wypadku, jeśli klient wręczy TOBIE
    pieniądze, to powinien dostać fakturę/paragon od Ciebie :) Na całą kwotę :)
    A jak Ty sobie to rozliczysz to Twój problem. Możesz w koszta wrzucić
    fakturę ze sklepu. Tylko jeśli tam będzie alkohol, to musisz mieć
    koncesję... I tutaj jest sedno problemu.

    > Portal wymaga rejestracji i podania danych osobowych.

    I co z tego? Sprzedawca ma obowiązek sprawdzić wiek, a nie przyjąć
    oświadczenie o wieku. Deklaracja na stronie internetowej nie
    wystarczy.

    > No wlasnie. Art 70 par. 2 KC traktuje o tym gdzie dokonuje się zawarcia umowy
    > przy złożeniu elektronicznym oferty. Wg tego apisu następuje to w miejscu lub
    > siedzibie składającego ofertę. Dlatego niezrozumiała jest dla mnie logika
    > PARPA w tej samej kwestii)odwołanie w moim poprzednim poście)

    A to jest ciekawe, co napisałaś. Przydałoby się jakieś orzecznictwo
    najlepiej :)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/