    From: "Marta" <l...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alkohol przez internet-nowe podejscie
    Date: 30 Mar 2006 16:43:27 +0200

    > 1. kasa za alkohol musi wpłynąć na rachunek sprzedawcy z koncesją, a
    > kasa za przewóz na rachunek Twój. Inaczej będzie to wymagało umowy
    > agencyjnej ze sprzedawcą alkoholu, a tutaj zaczynasz wchodzić na
    > śliski grunt, bo interpretacje tego mogą być wielorakie. Agent
    > działający w imieniu i na rzecz przedsiębiorcy z zezwoleniem, nie
    > musi posiadać zezwolenia w przypadku usług turystycznych. Jak to jest w
    > przypadku koncesji na sprzedaż alkoholu - trzeba by sprawdzić. Moim
    > zdaniem nie jest tak prosto, bo wtedy na każdym rogu "agent" jakiejś
    > firmy z koncesją handlowałby gorzałą :)

    Klient otrzymuje paragon od sklepu sprzedajacego alkohol. Ja biore za dowoz.
    Jesli klient zamawia i alkohol i spożywkę to ja mu daję paragon z monopolowego
    i swój paragon z kosztami zakupów(bez alkoholu) i za transport. Bedzie się
    opłacało zamówić i alkohol i spożywkę, gdyż koszt dowozu zależy od wartości
    zamówienia(tym niższy koszt im wyższa wartość zakupów). Kasę za alkohol oddaję
    monopolowemu po powrocie z trasy, ewentualnie jak odbieram towar przed
    wyjazdem.

> [...]
    > dostarczeniu nie wchodzi w grę, gdyż Ty jedynie świadczysz usługi
    > przewozowe. Alkohol sprzedała ta druga firma, z koncesją. I jeśli
    > sprzeda osobie nieletniej, to leży. To nieważne, że TY, jako
    > *przewoźnik*, nie wydasz dzieciakowi butelki. Ta druga firma będzie
    > miała problem, bo ustawa zakazuje sprzedaży, a nie wydawania. Dlatego
    > też sprzedaż alkoholu i tytoniu przez Internet praktycznie nie
    > występuje, a jeśli występuje, to podejrzewam, że robią to
    > przedsiębiorcy którzy *jeszcze* nie mieli problemów z tym związanych :)

    Portal wymaga rejestracji i podania danych osobowych.

    > 3. koncesja jest przyznawana na sprzedaż alkoholu w konkretnym
    > miejscu. Jak to zinterpretować przy sprzedaży przez Internet?

    No wlasnie. Art 70 par. 2 KC traktuje o tym gdzie dokonuje się zawarcia umowy
    przy złożeniu elektronicznym oferty. Wg tego apisu następuje to w miejscu lub
    siedzibie składającego ofertę. Dlatego niezrozumiała jest dla mnie logika
    PARPA w tej samej kwestii)odwołanie w moim poprzednim poście)

    Marta