    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alimenty - odwolanie od wyroku sadu 1-szej instancji
    Date: Mon, 29 Aug 2005 16:26:11 +0200

    Marcin wrote:

    > - Czy w przypadku odwolania podobnie jak przy podstawowej sprawie
    > alimentacyjnej w 1-szej instancji - skarzacy jest zwolniony z kosztow procesowych?

    Tak.
    > - Ojciec oswiadczyl, ze nie zamierza placic zasadzonych alimentow, rozumiem,
    > ze moge domagac sie od zakladu pracy sciagania mu ich z pensji? Ile ma czasu
    > na oplacenie alimentow naliczonych wstecz (od maja) ?

    Znam taki przypadek. Żona zadzwoniła do męża, żeby ustalić przepływ
    alimentów, a on stwierdził, że nie zamierza płacić. Ona mu na to, że
    przecież dojdą mu koszty komornicze, a on, że to bzdura. Dała sobie
    spokój i zgłosiła się do komornika. Komornik się ucieszył (mąż miał
    stałą pracę, zatem prosta sprawa, wchodzi mu na pensję i tyle). A
    najśmieszniejsze jest to, że jak facet się zorientował, że się mylił i
    teraz oprócz alimentów ma jeszcze koszty komornicze, to zadzwonił do
    niej z awanturą. A przecież go ostrzegała.
    > - Pytanie o terminy - podczas publikacji wyroku sedzina powiedziala, ze mam
    > tydzien na zlozenie podania o uzasadnienie (co uczynilem), a nastepnie 2
    > tygodnie na zlozenie odwolania do sadu wyzszej instancji. No i jest pewien
    > problem, bowiem w sadzie mi powiedzieli, ze na uzasadnienie moge czekac nawet
    > miesiac (sezon urlopowy). Jak pogodzic to z terminem na odwolanie? Mozna sie
    > odwolywac, nie dolaczajac uzasadnienia? Leci drugi tydzien z tego
    > trzytygodniowego okresu na odwolanie.
    To nie jest trzytygodniowy okres.
    Jak złożyłeś podanie o uzasadnienie, to teraz spokojnie czekasz. I
    termin odwołania będzie Ci się liczył dopiero od momentu, kiedy
    dostaniesz uzasadnienie.
    > - Czy mam prawo do adwokata z urzedu? Jezeli na sprawie odwolawczej znow tata
    > bedzie przedstawial zawyzone koszty to chcialbym miec mozliwosc domagania sie
    > ich weryfikacji, a nie tak jak teraz, ze sedzina twierdzila, ze to nieistotne.
    > Wole, zeby zajmowal sie tym fachowiec, ale na prywatnego prawnika mnie nie stac.

    Masz małe szanse na adwokata z urzędu. A co do zawyżonych kosztów, to po
    prostu wnioskujesz o ich weryfikację (czyli prosisz, żeby sąd zażądał od
    niego jakichkolwiek dowodów).

    --
    MArta
    m...@N...pl