    Date: Mon, 29 Aug 2005 12:50:44 +0200
    From: Beniamin <b...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alimenty - odwolanie od wyroku sadu 1-szej instancji

    Marcin napisał(a):
    > Moje pytania:
    > - Czy taki wyrok sadu jest sprawiedliwy? Jak oceniacie szanse na odwolanie?

    600zł miesięcznie (bo ojciec płaci przecież tylko swoją połowę) to
    rzeczywiście nie jest dużo, ale skoro zarabiasz dodatkowo to IMHO nie
    jest źle. Sąd prawidłowo wyliczył Twoje wpływy licząc średnią. Jeśli
    później będziesz zarabiał mniej, to będziesz mógł wnieść o podwyższenie
    alimentów.
    A szanse ciężko oceniać - wyniki spraw o alimenty są dla mnie
    nieprzewidywalne. Nic nie szkodzi spróbować.

    > - Ojciec oswiadczyl, ze nie zamierza placic zasadzonych alimentow, rozumiem,
    > ze moge domagac sie od zakladu pracy sciagania mu ich z pensji?

    Tylko przez komornika.

    > Ile ma czasu
    > na oplacenie alimentow naliczonych wstecz (od maja) ?

    Alimenty z każdego miesiąca przedawniają się po trzech latach, a więc
    będziesz miał czas je ściągnąć.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin