  • 11. Data: 2005-02-04 19:36:55
    Temat: Re: Alimenty na by=B3=B1 =BFon=EA !!
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Teraz już wiesz z jakiej racji słuszne są alimenty na współmałżonka?

    Nie, nie wiem ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 12. Data: 2005-02-04 19:44:41
    Temat: Re: Alimenty na byłą żonę !!
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cu0j32$3db$1@nemesis.news.tpi.pl Alek
    <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> pisze:

    > A gdyby pan X nie ożenił się i spotkałyby go wymienione nieszczęścia,
    > to kto byłby zobowiązany do świadczeń na jego rzecz?
    Dobre pytanie, choć odpowiedź prosta - nikt. Tylko czemu nie rozpatrzysz
    sprawy od strony kur..., to jest pani Q?.
    Poza tym - czy masz podobne wątpliwości jeśli chodzi o:
    - alimentację rodziców na rzecz dzieci
    - alimentację dzieci na rzecz rodziców?

    > Czy ślub to jakaś gra w piotrusia?
    Nie. W rosyjską ruletkę.

    Jotte

  • 13. Data: 2005-02-04 19:45:01
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:MPG.1c6ded47fcb4d2fc989b43@news.tpi.pl KrzysiekPP
    <k...@n...op.pl> pisze:

    > Nie, nie wiem ...
    Trudno.

    Jotte

  • 14. Data: 2005-02-04 19:49:23
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Jotte napisał:

    > Teraz już wiesz z jakiej racji słuszne są alimenty na współmałżonka?

    Nie wiem. A od czego jest ubezpieczenie (ZUS i inne)?

    Poza tym w tym poscie rozwazamy kwestie placenia alimentow na osobe
    zdolna do pracy (a ze pracy nie ma to juz nie jest wina ex malzonka i z
    jakiej racji on ma za to placic?).

    Akurat ja nie widze ZADNEGO uzasadnienia przepisow, ktore zobowiazuja do
    placenia alimentow na bylego malzonka.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 15. Data: 2005-02-04 20:04:08
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cu0jk0$ho9$1@news.onet.pl Mithos
    <m...@o...No.More.Spam.polska> pisze:

    > Nie wiem. A od czego jest ubezpieczenie (ZUS i inne)?
    Ta renta 500 zł to właśnie z ZUS przecież.

    > Poza tym w tym poscie rozwazamy kwestie placenia alimentow na osobe
    > zdolna do pracy (a ze pracy nie ma to juz nie jest wina ex malzonka i z
    > jakiej racji on ma za to placic?).
    Cytuję Twoją wypowiedź:
    <cit>
    Takie czegos jak alimenty na malzonka imo w ogole nie powinno byc. Bo z
    jakiej racji ?
    </cit>
    Tak więc Ty nie rozważałeś kwestii alimentów dla osoby zdolnej do pracy
    tylko dla każdej. Piszesz: "w ogóle nie powinno być" - czyli w żadnym
    wypadku, i taki jest sens Twojej wypowiedzi.

    > Akurat ja nie widze ZADNEGO uzasadnienia przepisow, ktore zobowiazuja do
    > placenia alimentow na bylego malzonka.
    I wcale nie musisz. Ja mam trochę inne stanowisko. Czy mógłbym przy nim
    pozostać?

    Wychodzę z założenia, że dyskusja (a to jest grupa dyskusyjna) służy
    wymianie poglądów. Właśnie - wymianie, zatem niekoniecznie musi prowadzić do
    ich zbliżenia (co jest pożądane w przypadku np. negocjacji). Po prostu
    różnimy się poglądami na pewną sprawę, OK?

    Jotte

  • 16. Data: 2005-02-04 20:09:08
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Poza tym - czy masz podobne wątpliwości jeśli chodzi o:
    > - alimentację rodziców na rzecz dzieci
    > - alimentację dzieci na rzecz rodziców?

    Nie.
    Ale przecież małżonek to nie rodzina!

    > Nie. W rosyjską ruletkę.

    Hehe, prawda :)
    Ale czy Ustawodawca powinien dodawać nowe nieszczęśćia do tych, które mają
    charakter obiektywny?

    Alek

  • 17. Data: 2005-02-04 20:19:25
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Jotte napisał:

    > I wcale nie musisz. Ja mam trochę inne stanowisko. Czy mógłbym przy nim
    > pozostać?

    Bardzo prosze.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 18. Data: 2005-02-04 20:22:24
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cu0kr4$po9$1@atlantis.news.tpi.pl Alek

    > Nie.
    > Ale przecież małżonek to nie rodzina!
    Stary, weź poczytaj choćby KRiO, co?
    "art. 23. Małżonkowie mają równe prawa i obowiązki w małżeństwie. Są
    obowiązani do wspólnego pożycia, do wzajemnej pomocy i wierności oraz do
    współdziałania dla dobra rodziny, którą przez swój związek założyli."

    Obiektywny... akurat... ;)))

    Jotte

  • 19. Data: 2005-02-04 20:24:07
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Jotte napisał:

    > Poza tym - czy masz podobne wątpliwości jeśli chodzi o:
    > - alimentację rodziców na rzecz dzieci
    > - alimentację dzieci na rzecz rodziców?

    Przeciez to jest zupelnie co innego. Ex malzonek to nie jest rodzina,
    tak wiec z jakiej racji utrzymywac osobe obca ?

    Alimentacja rodzicow na rzecz dzieci, wynika z tego, ze to rodzice sa
    odpowiedzilni za przyjscie na swiat swoich dzieci, a wiec takze na
    pokrywanie ich potrzeb materialnych.

    Natomiast obowiazek alimentacyjny dzieci wzgledem rodzicow wynika z
    tego, ze to dzieki rodzicom jest sie na swiecie i to im w znacznej
    mierze zawdziecza sie edukacje, wychowanie itp. Co nie oznacza, ze wobec
    rodzicow, ktorzy rodzicami sa tylko jako "dawcy" nasienia, a faktycznie
    w zadnym wypadku nie przyczynili sie do wychowania dziecka, taki
    obowiazek powinen byc prawnie wylaczony (lub ograniczony).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 20. Data: 2005-02-04 20:32:48
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cu0ll5$k1h$1@news.onet.pl Mithos
    <m...@o...No.More.Spam.polska> pisze:

    > Przeciez to jest zupelnie co innego. Ex malzonek to nie jest rodzina,
    > tak wiec z jakiej racji utrzymywac osobe obca ?
    [cut]
    Nie masz racji. A źródło informacji masz tu:

    Jotte