    From: "Ali Gator" <a...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alimenty na byłą żonę !!
    Date: Sat, 5 Feb 2005 13:05:05 +0100

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości
    news:cu0jk0$ho9$1@news.onet.pl...
    > Akurat ja nie widze ZADNEGO uzasadnienia przepisow, ktore zobowiazuja do
    > placenia alimentow na bylego malzonka.

    Ta moda zaczela sie na zachodzie kilkadziesiat lat temu. Generalnie chodzilo
    o to, ze kobieta bedac w trakcie malzenstwa na utrzymaniu bogatego meza, w
    trakcie rozwodu z reguly jest juz nie pierwszej mlodosci. Delikatnie mowiac,
    nie ma praktycznie zadnych szans na powtorzenie takie dobrej "partii", bo
    swoje najlepsze lata poswiecila dla meza, dzieci, blah, blah... A on majac
    pieniadze bez trudu znajdzie sobie jej nastepczynie, chocby i 20 lat
    mlodsza.

    Cala sprawa tak naprawde sprowadza sie do tego, ze byla zona domaga sie po
    prostu utrzymania standardu zycia do ktorego przez lata byla przyzwyczajona,
    de facto jest to cos w rodzaju odszkodowania za malzenstwo ktore nie
    wypalilo. Chore, ale coraz bardziej modne.

    A.