    From: Rafał Święch <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alimenty i pozbawienie praw rodzicielskich
    Date: Fri, 20 Jan 2006 00:57:53 +0100

    Dnia Fri, 20 Jan 2006 00:19:38 +0100, Xena napisał(a):

> [...]

    W kwestii paszportu sytuacja wygląda następująco: razem z ojcem dziecka
    przysługuje Tobie prawo o współdecydowaniu w jego sprawach. Jeśli sprawa
    dot. dziecka jest ważna dot. np. rozporządzenia jego majątkiem, wówczas
    potrzebna jest zgoda obojga rodziców. W braku takiej zgody każdy z rodziców
    może wystąpić do Sądu Rodzinnego o udzielenie jej. Właśnie taki środek
    prawny proponuję zastosować w sprawie z paszportem

    Jeśli chodzi o pozbawienie praw rodzicielskich, to sąd bardzo rzadko orzeka
    w ten sposób. Proponuję wystąpić o ograniczenie władzy rodzicielskiej.
    Proszę mieć na uwadzę, iż kontakt małoletniego z ojcem może być niezwykle
    ważny dla jego rozwoju. Pani osobiste odczucia nie powinny mieć wpływu na
    decyzję niezależnie od tego jak bardzo złym człowiekiem jest ojciec. Sąd
    często kieruje się motywami przedstawionymi przeze mnie powyżej, dlatego
    też pozbawienie praw rodzicielskich jest niezwykle trudne. W sprawie
    alimentow dziecku, przysługują one na dziecko w każdym wypadku -
    jakiekolwiek ograniczenie praw rodzicielskich nie zwalnia ojca z obowiązku
    alimentacyjnego.

    Mogę sporządzić dla Pani odpowiednie wzory pism oraz podać dokładne
    podstawy prawne przedstawionych tez. W tej sprawie proszę o kontakt mailowy
    t...@w...pl Pozdrawiam T.Ś.