  • 1. Data: 2003-10-14 18:46:54
    Temat: Alimenty i pozbawienie praw ojcowskich
    Od: "DrMaksiu" <m...@m...uk>

    Witam.
    Mam taki problem z wlasnym ojcem.Rodzice sa po rozwodzie od 1995 roku.Sad
    wyznaczyl alimenty na mnie w wysokosci 280zl od tamtej pory nie byly
    podnoszone.Umowa z ojcem byla taka,ze placi mi za studia(studia wieczorowe)
    mam 24 lata a o prace ciezko.Przez rok nie placil na mnie ani za szkole ani
    alimentow bo mial taki kaprys.Teraz sytuacja sie powtarzac
    zaczela,postanowil mnie ukarac ,ze nie pozyczylem mu aparatu
    fotograficznego(poprzednim razem popsul i musialem sam placic za
    naprawe).Jestem na utrzymaniu mamy ktora zarabia 900zl a tata prawie 3000.Z
    tego co sie orientuje to ma obowiazek placic na mnie do 25 roku
    zycia.Zastanawialem sie nadtym aby wniesc sprawie o pozbawienie go praw
    ojcowskich bo alimentow i tak nie ma zamiaru placic.Obawiam sie tego,ze jak
    nie bedzie zdolny do pracy to pozwie mnie do sadu o alimenty dla niego.Czy
    ktos moze mi powiedziec co mam z nim zrobic?

    --
    Pzdr.DrMaksiu
    Nikt Cie nie zrozumie kto nie jest lub nie byl w podobnej sytuacji.--

  • 2. Data: 2003-10-14 19:40:43
    Temat: Re: Alimenty i pozbawienie praw ojcowskich
    Od: "kinka" <k...@t...pl>

    >Z tego co sie orientuje to ma obowiazek placic na mnie do 25 roku
    > zycia

    niekoniecznie - studiujesz wieczorowo, więc teoretycznie możesz również
    pracować, co czyni Cię samodzielnym lub przynajmniej w częsci samodzielnym
    (rodzice są obowiązani do świadczeń alimentacyjnych względem dziecka, które
    nie jest jeszcze w stanie utrzymać się samodzielnie - § 1 art. 133 kro )

    > Zastanawialem sie nadtym aby wniesc sprawie o pozbawienie go praw
    ojcowskich

    władza rodzicielska służy rodzicom do ukończenia przez dziecko 18 roku życia
    (art. 92 kro)

  • 3. Data: 2003-10-15 11:11:25
    Od: "DrMaksiu" <m...@m...uk>

    Użytkownik "kinka" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

    > (rodzice są obowiązani do świadczeń alimentacyjnych względem dziecka,
    które
    > nie jest jeszcze w stanie utrzymać się samodzielnie - § 1 art. 133 kro )

    Czyni mnie w czesci samodzielnym, ciezko o prace a oplacac szkole z czegos
    musze.

    > ojcowskich
    >
    > władza rodzicielska służy rodzicom do ukończenia przez dziecko 18 roku
    życia
    > (art. 92 kro)

    Ale istnieje jakis przepis w ktorym ojciec mnie moze pozwac o alimenty.

  • 4. Data: 2003-10-15 17:08:39
    Od: "kinka" <k...@t...pl>

    > Czyni mnie w czesci samodzielnym, ciezko o prace a oplacac szkole z czegos
    musze.

    Rozumiem, możesz starć się wykazać, że musisz studiować aby móc się
    usamodzielnić, tok studiów nie pozwala na podjęcie stałej pracy, bo np.
    zajęcia na uczelni są w różnych, nietypowych godzinach itp.
    Po prostu informuję, że nie ma obligatoryjnego płacenia alimentów do
    ukończenia przez dziecko 25 lat, gdyż samodzielnym finansowo może zostać
    osoba 18-letnia, mająca zawód po ukończeniu ZSZ, której udało się znaleźć
    pracę, z której dochody wystarczają na jej utrzymanie.

    > Ale istnieje jakis przepis w ktorym ojciec mnie moze pozwac o alimenty.

    tak - przepisy kodeksu rodzinnego i opiekuńczego o obowiązku alimentacyjnym

  • 5. Data: 2003-10-17 13:07:19
    Od: "nvjaj1py" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik DrMaksiu <m...@m...uk> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bmja0q$1gl$...@i...gazeta.pl...
    > Czyni mnie w czesci samodzielnym, ciezko o prace a oplacac szkole z czegos
    > musze.

    nie liczylabym na to:)

    Sandra