    From: "Damian" <a...@o...pl.wytnij.to>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Alimenty] Dwa różne wyroki=syn winien pieniądze ojcu..
    Date: Sun, 9 Jan 2005 17:33:53 +0100

    Prosze wyjaśnijcie mi jedno.
    Nie ja nakazałem mojemu ojcu płacić mi alimenty - tylko sąd, który wydał
    taki wyrok w 1996r (gdy byłem jeszcze niepełnoletni).
    Skoro obowiązek alimentacyjny wygasł w 2003 (jak sie okazało dopiero teraz),
    to znaczy, że ojciec nie musiał mi płacić właśnie od 2003roku (a dokładniej
    marca 2003).
    Jaka jest więc w tym moja wina,że mi płacił?
    Ja mu nie kazałem - z tego wynika,że dawał mi pieniądze dobrowolnie, jak
    więc teraz może domagać się zwrotu tych pieniędzy?
    Zrozumiałbym gdyby sąd wstrzymał obowiązek alimentacyjny od grudnia 2004 lub
    stycznia 2005 ale wstecz? Dodatkowo wiedząc, że się ucze i nie pracuje i że
    nie ma pracy w moim zawodzie (na co są dowody z poprzedniej sprawy).
    Czy też może powinienem się cieszyć, że sąd nie cofnął mi alimentów od
    samego początku,tj. 1996r?

    Najważniejsze jest teraz jednak co innego. Mianowicie, że ja nie mam
    pieniędzy i nie jestem w stanie zapłacić. Jeżeli prawdą jest, że ojciec musi
    wnieść sprawe cywilną,to czy ów sąd może wziąć to pod uwage i nie kazać mi
    tego płacić?

    ps. Za sprawe sprawe w SO musze zapłacić blisko 600zł - jako strona
    przegrana. Wiecie już, że nie mam grosza...no poprostu tego nie zapłace...co
    mam zrobic?