    From: "Marek" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Alimenty] Dwa różne wyroki=syn winien pieniądze ojcu..
    Date: Sun, 9 Jan 2005 17:29:39 +0100

    Użytkownik "miau"

    > Marek nie ma racji. Wyrok SO jest prawomocny od dnia ogloszenia (czyli od
    > rozprawy apelacyjnej, na ktorej Damian nie byl).
    > Gdy ojciec Damiana otrzyma odpis wyroku (moze na niego czekac w praktyce
    > do
    > ok. 1-2 m-cy) moze go oddac do komornika i poprosic o wszczecie egzekucji.
    > Ojciec nie musi wnosic zadnych dodatkowych spraw na drodze cywilnej.

    No nie wiem, czy "ten Marek" nie ma racji.
    Nigdzie nie napisałem, że wyrok SO nie jest prawomocny. Wyrok drugiej
    instancji nie zasądził na rzecz ojca Damiana żadnej należności podlegającej
    egzekucji.
    Bo jakiej należności dotyczyłaby ta egzekucja ? Czy wyrok SO oznaczył jakąś
    kwotę ? Była to kwota z odsetkami ustawowymi, czy bez ? A może w ratach
    miesięcznych - jak obowiązek alimentacyjny ?
    Oczywiście, że nie. Wyrok ten otwiera drogę do domagania się zwrotu
    wypłaconych a nienależnych alimentów.

    Pzdr.

    Marek