    From: "miau" <k...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Alimenty] Dwa różne wyroki=syn winien pieniądze ojcu..
    Date: Sun, 9 Jan 2005 16:59:29 +0100

    Użytkownik "Damian" <a...@o...pl.wytnij.to> napisał w wiadomości
    news:crrgq5$96m$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > 1.Czy w/w wyrok jest wystarczający do ściągnięcia ode mnie pieniędzy czy
    też
    > ojciec musi wnieść sprawe na drodze cywilnej?
    Marek nie ma racji. Wyrok SO jest prawomocny od dnia ogloszenia (czyli od
    rozprawy apelacyjnej, na ktorej Damian nie byl).
    Gdy ojciec Damiana otrzyma odpis wyroku (moze na niego czekac w praktyce do
    ok. 1-2 m-cy) moze go oddac do komornika i poprosic o wszczecie egzekucji.
    Ojciec nie musi wnosic zadnych dodatkowych spraw na drodze cywilnej.

    > 2.Czy ogólnie rzecz biorąc sąd może uchylić alimenty z datą wcześniejszą?
    Juz Ci pisalam 07.01, ze moze Sad zasadzic zniesienie alimentow z data
    wczesniejsza od marca 2003.
    (w marcu 2003 zostala zapewne zalozona sprawa przez ojca do Sadu Rejonowego)
    i te date Sad wzial pod uwage.

    > 3.Jak to możliwe, że sąd rejonowy przyznał mi alimenty a okręgowy uznał,że
    > jednak mi się nie należały?
    Ano mozliwe. Jak sama nazwa wskazuje - wyrok Sadu I instancji byl
    nieprawomocny, tak wiec nie mozna zakladac, ze "wygrales" w I instancji.
    Liczy sie drugi wyroku (tu Sadu Okregowego).

    >Czy w takim wypadku kosztów nie powinno ponieść
    > państwo?
    A niby z jakiej racji? Panstwo moze poniesc koszty np. przy zawieraniu ugody
    (kiedy strony sie dogaduja polubownie i ustalaja kompromis przed Sadem)
    IMHO - powinienes miesc zasadzone cale koszty procesu jako strona przegrana.

    > - w końcu jest to błąd administracyjny?
    Bzdura.

    > 4.Jeżeli jednak musze oddać te pieniądze (a nie mam z czego-nie
    > pracuje..ucze się), to co mi grozi?
    Egzekucja komornicza.

    Pozdr
    miau