  • 1. Data: 2006-05-13 17:58:55
    Temat: Alimenty.
    Od: "Monika" <m...@o...pl>

    Witam!
    Mam do Was pytanie. Co zrobic w momencie gdy osoba, na ktora sa
    zasadzone alimenty skonczy szkole srednia? Sprawa wyglada tak, ze
    miesiac temu skonczylam szkole teraz jeszcze zdaje mature pozniej bede
    miala egzamin (specifika szkoly).Do kiedy ojciec powinien placic mi
    alimenty?Nie bylo z jego strony zadnych zastrzezen, ale boje sie, zeby
    w przyszlosci nikt nie zadal ode mnie tej kasy z powrotem...
    Jezeli chodzi o moja przyszlosc to:
    -wybieram sie na studia zaoczne (bardzo drogie) 400km od
    domu-zamieszkam tam na stale i bede sie sama utrzymywac,
    - dostalam tydzien temu prace, ale pensja nie jest za wysoka tzn 1300
    netto...co w takiej sytuacji powinnam zrobic?
    Pogadac z ojciemi jakos sie z nim ugadac, a przede wszystkim
    powiadomic go o wszystkim?Co radzicie?Prace co prawda mam, ale pierwsza
    pensja za miesiac a na szkole do konca wrzesnia musze miec 2950zl.

    Monika

  • 2. Data: 2006-05-13 19:59:48
    Temat: Re: Alimenty.
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    Monika napisał(a):
> [...]
    > powiadomic go o wszystkim?Co radzicie?Prace co prawda mam, ale pierwsza
    > pensja za miesiac a na szkole do konca wrzesnia musze miec 2950zl.

    Z obowiązku alimentacyjnego tylko Sąd może zwolnić Twojego ojca.
    Michał

  • 3. Data: 2006-05-14 07:51:08
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > Z obowiązku alimentacyjnego tylko Sąd może zwolnić Twojego ojca.
    > --

    oczywiscie masz racje ale kolezanka ma uzasadnione obawy
    trzeba pamietac ,ze sad uchylajac obowiazek alimentacyjny moze to zrobic z
    data wsteczna /jezeli bylo takie zadania/ i wtedy uprawniony z alimentow
    jest zobowiazany do zwrotu kasy

    Alimenty naleza sie do czasu usamodzielnienia. Idziesz na studia zaoczne i
    masz amiar pracowac . Poinformuj o tym ojca i wyczuj czy jest sklonny dalej
    placic czy nie.

    Ponadto oblicz dokladnie jakie beda Twoje wydatki miesieczne /szkola,
    podreczniki itd itp, mieszkanie, zarcie ..../. Jezeli wyjdzie z tego ,ze
    Twoja pensja wystarczy to IMHO oznacza sie sie usamodzielnilas i sad moze
    zwolnic Twojego ojca od obowiazku alimentacyjnego.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-05-14 07:52:00
    Od: "Monika" <m...@o...pl>

    Ok, dziekuje :-)