    From: "Maverick31" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alimenty
    Date: Wed, 5 Oct 2005 12:30:48 +0200

    Użytkownik "Marian" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:43425f66$0$5442$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > OK. Rozumiem. Dzieki. Czyli teraz powinienem za wrzesien i październik
    > zaplacic , oraz jednoczesnie zlozyc wniosek do sadu rodzinnego o
    > przyznanie opieki. Czy w takim wniosku wystarczy, ze syn mieszka u mnie?
    > Czy moze przydala by sie np opinia z poprzedniej szkoly, gdy syn mieszkal
    > z matka (opinia bedzie BARDZO negatywna. W obecnej szkole opinia
    > diametralnie inna, i wyniki w szkole rowniez. Tak jak by opinie o 2
    > róznych osobach). Czy nie istnieje ryzyko, ze sad jednak stwierdzi ze ma
    > byc z matka? Moze , dla dobra dziecka, lepiej np placic jej te 1200
> [...]

    Powinienes zaplacic to co zalegasz bo fakt tego typu zajec komorniczych jest
    namietnie wykorzystywana.
    Co do wniosku to powiem troche przewrotnie...jezeli zalezy Tobie na dziecku
    i chcesz to pojdziesz na te WOJNE... nie przepychanke. Nie ma sentymentow...
    liczy sie skutecznosc. Cokolwiek powiem na temat materialu dowodowego bedzie
    nieadekwatne. Sedzia decyduje czy dowod uznac czy tez nie... Opinia ze
    szkoly jednej i drugiej jest ok. Swiadectwa tez z okresu nauki jezeli widac,
    ze syn poprawil wyniki. Opinia psychologiczna (twoja i dziecka) - najlepiej
    bieglego sadowego (rejestr bieglych znajduje sie w sadzie) stwirdzajaca
    jakim jestes opiekunem i jakie masz kontakty z synem tez bedzie ok. Szukaj
    bieglych z tytulami profesorskimi ( kosztuja ale trudno ich zakwestionowac
    przez nieukow z RODK). Swiadkow mogacych potwierdzic, ze w obecnosci matki
    dziecko przebywalo w srodowisku patologicznym (blokersi itp.), ze mamuska w
    obecnosci dziecka zachowywala sie niemoralnie i zle wykonywala swoja wladze
    rodzicielska. Jezeli byly interwencje Policji to tez argument. Slowem
    wszystko co moze zmienic stanowisko sadów twierdzacych, ze matka jest
    lepszym opiekunem dziecka niz ojciec. Mam mieszane uczucia jesli chodzi od
    adwokatow bo w swoim zyciu spotkalem egzemplaze wielofrontowe, leniwe i
    niedouczone dla ktorych proces to okazja do zarobienia kilku srebrnikow. A
    gdy zdecydujesz sie na proces to nie daj wyprowadzic sie z rownowagi na
    sali. Mozesz byc traktowany jak ostatni bydlak bo jestes facetem. Protokol
    pilnuj bo radosna tworczosc sedziow potrafi namieszac kosmicznie. Nos
    dyktafon na sale sadowa... nie chwal sie tylko go posiadaj. Wszakze kazde
    istotne dla sprawy stwierdzenie powinno znalesc swoje miejsce w protokole. W
    ostatecznosci moze okazac sie, ze ktos podrzucil nie tylko tobie ale i
    mediom nagranie z posiedzenia sadu ktorego tresc znaczaco odbiega od tresci
    protokolu. I pamietaj o jednym...w moim przekonaniu i na podstawie licznych
    dowodow moge sedziowie to profesjonalni bajkopisarze. Prawo ich zdaniem
    znaja oni... cala reszta to plebs nie umiejacy czytac, a ze czasami sie myla
    .... nikt nie jest swiety ;).

    To jedna droga... druga to placic te 1200 i liczyc, ze matka do czasu
    osiagniecia przez dzieko pelnoletnosci nie wpadnie na pomysl aby wziac
    dziecko do siebie bo jej sie znudzi samotnosc.

    Pozdrawiam Maver