    From: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alimenty
    Date: Thu, 13 Jan 2005 22:56:34 +0100

    > 128
    > *** Wystarczy mi w tym wypadku, ze ma charakter bezwzglednie obowiazujacy
    > ze strony nie moga zniesc tego obowiazku w drodze umowy...

    Co ty za przeproszeniem wypisujesz kobieto! Z choinki sie urwalas? Nie wiem
    jak inni, ale mnie juz doprawadza to do szewskiej pasji co wypisujesz! Moze
    jestes gleboko wierzaca niepraktykujaca ? tzn. z gatunku tych
    przetereotyzowanych ? Bo jezeli nie rozumiesz, ze okreslenie "nie moga znesc
    tego ob. w formie zawarcia umowy" odnosi sie li tylko do zniesienia zasady z
    art. 128, ze osoby pozostaje ze soba w danym stosunku pokrewienstwa nie moga
    z gory poprzez zawarcie odpowiedniej wylaczyc obowiazku alimentacyjnego,
    tzn. tego ze ktos kiedys do nich bedzie mogl sie zwrocic o pomoc - a nie
    dotyczy swodoby juz wierzyciela i dluznika, ktorzy moga sobie robic co chca
    z alimentami, a wierzyciel moze spokojnie zwolnic wierzyciela z dlugu, a ten
    jezeli to przyjmie zobowiazanie wygasa i tyle... i jezeli zaraz mi
    odpowiesz, ze ma to znaczenie tylko w stosunku do kazdej miesiecznej
    naleznosci to ja odpowiem, ze to jest bez znaczenia, bo po prostu per facta
    concludentia co miesac wierzyciel bedzie zwalnial dluznika, a ten to
    przyjmowal, od tyle...

    konrad