    From: "Marek" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alimenty
    Date: Thu, 13 Jan 2005 22:06:52 +0100

    Użytkownik "miau" <k...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:cs6n70$iqc$1@nemesis.news.tpi.pl...

    >> Może i chora teoria. >
    > *** Nie napisalam, ze MUSI. Napisalam:
    > "sprawa musi byc zalatwiona sadownie"

    A ja nie napisałem, że Ty napisałaś, że "musi". Napisełem " trzeba".

    > 3) pozew do sadu rodzinnego + uzasadnienie, ze strony chca sprawe zalatwic
    > ugodowo
    > 4) normalny tryb procesowy przed sadem rodzinnym zakonczony prawomocnym
    > orzeczeniem

    No wreszcie ! Pozew !
    Nigdy nie pisz, że to obojętne, gdyż tak doradzając powodujesz, że taki
    "wniosek" będzie krążył niepotrzebnie po sądzie. A wracając do meritum.
    Jeżeli to pozew to masz rację. Jest to powództwo o uchylenie alimentów, o
    którym np. pisał SN w wyroku dnia 27 lipca 1999 r., I CKN 687/98, nie
    publ., w którym stwierdził, że "powództwo o uchylenie alimentów nie może
    zmierzać do weryfikacji prawomocnego orzeczenia sądu dotyczącego obowiązku
    alimentacyjnego. Przesłanką tego powództwa bowiem jest zmiana stosunków, o
    której mowa w art. 138 k.r.o.". A także wyrok SN z 21.01.1999 r. CKN
    1292/98, nie publ.; "Zmiana wyroku lub umowy, którą ma na względzie art. 138
    k.r.o., może między innymi polegać na stwierdzeniu ustania obowiązku
    alimentacyjnego, wobec odpadnięcia którejś z przesłanek uzasadniających ten
    obowiązek, czy to po stronie uprawnionej, czy to po stronie zobowiązanej. ".
    :-)
    Pozdrawiam
    Marek.