  • Data: 2005-01-12 15:25:50
    Temat: Re: Alimenty
    Od: "miau" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "sandra" <n...@n...e-wro.pl> napisał w wiadomości
    news:cs38uq$m46$1@helios.nd.e-wro.pl...

    > w logicznej interpretacji przepisow

    W dalszym ciagu nie znam Twoich argumentow:
    Ja podaje raz jeszcze swoje:
    1) dobro dziecka [wyzej niz jego decyzje o tym, ze np. tatus przestanie
    sobie placic alimenty]; w tej sytuacji uwazam, ze jego oswiadczenie jest
    niewazne z mocy prawa
    2) art. 138, na ktorym oparlabym powodztwo "w razie zmiany stosunkow mozna
    zadac zmiany orzeczenia lub umowy dotyczacej obowiazku alimentacyjnego"
    ["mozna - nie znaczy tu "ale nie trzeba"; slowo "mozna" oznacza tu bowiem,
    ze tylko w razie zmiany stosunkow [mozna] zadac zmiany orzeczenia]
    3) obowiazek alim. ma charakter BEZWZGLEDNY i wobec tego strony nie mogą
    zniesc tego obowiazku w formie ZAWARCIA UMOWY! Norma bezwglednie wiazaca
    [iuris cogentis] ustanawia bowiem jeden rodzaj powinnego zachowania i nie
    dopuszcza zachowania odmiennego. Jej naruszenie pociaga za soba sankcje.
    4) zadanie zmiany stosunkow jest IMHO dopuszczalne przez obie strony {"w
    razie zmiany stosunkow uprawniony i zobowiazany moga zadac zmiany orzeczenia
    lub umowy dotyczacej obowiazku alimentacyjnego", PiP 1955, z. 12, s. 1032]

    > chwili rozmyslan
    Czy zawsze utrzymujesz taki poziom w dyskusji?
    Poprosilam Cie o:
    > A mozesz mi wytlumaczyc co ma tytul wykonawczy do zniesienia obowiazku
    > alimentacyjnego???
    Jezeli nie wiesz - to napisz po prostu: "nie wiem"

    > (?) i popros Sad o przejecie kosztow na rachunek Skarbu Panstwa.

    > i to rozumiem ale to strona przeciwna moze wnosic o zwolnienie od kosztow
    A co Ci przeszkadza, jezeli syn poprosi (razem z ojcem) aby Sad zwolnil ojca
    z kosztow sprawy?

    > nie strona powodowa w interesie strony przeciwnej a tak wlasnie napisales
    > cyt. " zloz wniosek do Sadu o zniesienie obowiazku alimentacyjnego dla
    ojca?"

    > i tu tez nie rozumiem niby co ? w imieniu ojca ma to zlozyc ? dla ojca?
    Sklada w swoim imieniu, bo nastapila "zmiana stosunkow"?
    patrz art. 138 krio.

    > cd. i popros Sad o przejecie kosztow na rachunek Skarbu Panstwa
    >
    > co to znaczy przejecie ? 111 k.p.c w tej sprawie jaka opisujesz
    Przejecie oznacza: "umorzenie postepowania np. wobec zawarcia ugody i
    przejecie kosztow na rachunek Skarbu Panstwa"
    W tym wypadku - strony zalatwiaja ugodowo swoja sprawe i nie placa zadnych
    kosztow.
    O takim przejeciu mowie.
    patrz art. 10, 184, 224, 777 pkt 1 kpc.

    --