    From: "miau" <k...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alimenty
    Date: Sun, 9 Jan 2005 17:09:05 +0100

    Użytkownik "zuko / Shark von Cygnus" <sharkMAUPApost.pl> napisał w
    wiadomości news:dgk2u0pmec9849ralhq23nb7uejibuinft@4ax.com...

    > Jeśli mam przyznane alimenty, to jak rozumiem prawo do nich kończy mi
    > się kiedy skończę studia. Co w takim razie powinienem zrobić, w sensie
    > zawiadomić osobę, od której mam alimenty, że nie musi mi więcej
    > płacić, czy do sądu to zgłosić, czy jak to wygląda?

    Sprawa musi byc zalatwiona sadownie.
    Zawiadom listownie strone zobowiazana do alimentacji, ze ukonczyles studia i
    ze nie zachodza juz przeslanki do dalszej alimentacji.
    Zloz wniosek do Sadu o zniesienie obowiazku alimentacyjnego dla ojca (?) i
    popros Sad o przejecie kosztow na rachunek Skarbu Panstwa.
    Postawa godna pochwaly i rzadko juz dzis spotykana :)
    Chyle czolo.

    > A co będzie, jeśli po prostu nic nie zrobię?
    Wniosek zlozy osoba, ktora placila na Ciebie alimenty.
    Jezeli jednak ty to zrobisz, unikniecie jakichkolwiek kosztow.
    Ojciec bowiem (w przeciwienstwie do Ciebie), bedzie musial oplacic koszty
    sadowe (pewnie ok. 300 zl), a tego - warto juz mu oszczedzic :)

    --
    Pozdr
    maiu