  • Data: 2002-01-25 20:20:50
    Temat: Re: Alimenty
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 25 Jan 2002, Ituś wrote:

    > Czy obalenie domniemania ojcostwa jest jednoznaczne z nieistnieniem
    > obowiązku alimentacyjnego?

    Jako że zobowiązany do alimentowania musi być krewnym dziecka - IMO tak.
    W przypadku powództwa alimentacyjnego skutkowałoby to oddaleniem pozwu ze
    względu na brak legitymacji pozwanego.

    > A co z alimentacją w okresie od dnia wniesienia sprawy do obalenia

    Zostanie ewentualnie uwzględniona w wyroku, ale sąd nie może pozwanego
    zmusić żeby zapłacił z góry.

    > ojcostwa; w jakim wieku dziecka można jednoznacznie określić
    > (wykluczyć) genetycznie pokrewieństwo? (dawno temu mówiono o paru
    > latach teraz chyba od razu)

    Nie wiem, nie jestem medykiem sądowym.

    > Przy okazji ile trwa badanie i ile kosztuje?

    Jw.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting