  • Data: 2015-06-19 14:26:28
    Temat: Re: Akt notarialny a utwór muzyczny i prawa autorskie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "OMSON" napisał w wiadomości
    >Czy sporządzenie stosownego aktu notarialnego dotyczącego autorstwa
    >utworów muzycznych skutecznie zabezpieczy zespół na wypadek ich
    >wykorzystania (chodzi o ewentualne posługiwanie sie materiałem
    >muzycznym, publikowanie go lub/i zmienianie bez zgody autorów przez
    >byłego członka zespołu, który autorem utworów nie jest)?

    A co niby w tym akcie mialoby byc ?
    Ze obywatel oswiadczyl, ze jest autorem zalaczonego utworu ?

    >W jakiej formie dostarczyć notariuszowi materiał muzyczny (czy
    >wystarczą same miksy w postaci audio CD, czy również surowe ujęcia
    >instrumentów DI oraz MIDI)?

    No, gdzies musi pieczec przystawic. Nie wiem czy CD sie nada
    Ale jesli sa midi, to mozna i zapis nutowy wydrukowac.

    >Ile orientacyjnie kosztować może sporządzenie takiego aktu i czy w
    >przypadku ewentualnego procesu sądowego będzie to wystarczający dowód
    >autorstwa?

    Jak naruszajacy w przyszlosci stwierdzi, ze on to sam wymyslil po
    odejsciu z zespolu, poda date wymyslenia, a wy mu pokazecie
    potwierdzona notarialnie kopie utworu, z data wczesniejsza, to jest
    ugotowany.
    Ale wystarczy ze powie ze sam to wymyslil dawno temu, tylko zespol nie
    chcial grac ...

    Utwory rejestruje ZAiKS. I sluzy pomoca przy dochodzeniu swego.
    Aczkolwiek zastrzezenia są te same ...

    J.