    From: <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Adwokaci ?
    Date: Mon, 20 Dec 2004 08:08:08 +0100
    Sender: t...@p...onet.pl@rtr-5.core.lanet.net.pl

    Użytkownik "stern" <s...@p...net.pl> napisał w wiadomości
    news:cq4nh0$80u$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Zbig.T napisał(a):
    > A jeśłi są na tyle głupi, że są gotowi płacić za "oczywiste i
    > beznadziejne" sprawy - to dobrze im tak. Może się czegoś nauczą, a jak
    > wiadomo, nauka kosztuje.

    O ile wiem, Adwokaci strasznie krzyczą, że jest ich za dużo, że jest to
    zawód zaufania publicznego nie mogą się reklamować itp itd. Powinni więc
    doradzać klientowi a nie golić frajerów z forsy.

    Wyznajesz więc zasadę, że jak idę do "fachowca" (obojętnie z jakiej
    dziedziny) to muszę się znać na przedmiocie sprawy przynajmniej tak samo jak
    on. A "fachowiec" ma prawo mnie ogolić zgodnie z Twoją zasadą że "Nauka
    kosztuje".

    Wydaje mi się, że idę do adwokata by usłyszeć "szanowny Panie ta sprawa nie
    ma szans należy się 50, 100, 150 zł za zapoznanie się ze sprawą, ale
    oczywiście jak Pan się upiera to wezmę 10 000 zł i nic nie zdziałam", lub by
    usłyszeć " szanowny Panie ta sprawa jest ciężka do wygrania, ale jak sędzia
    akurat będzie pijany to może ją wygramy, wezmę 10 000 zł", chciałbym również
    usłyszeć "będzie ciężko prawdopodobieństwo wygrania wynosi 1%, 90% będzie to
    pana kosztowało 10 000 zł, decyduje się Pan".

    PS.

    Adwokatów nie lubię, nienawidzę zaś: notariuszy i komorników.