    From: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Adres IP
    Date: Mon, 20 Sep 2010 23:56:52 +0200
    <i6qict$ib4$1@news.onet.pl> <i6r8pu$fno$1@news.dialog.net.pl>
    <i6stf8$923$1@news.onet.pl> <i6sv2h$f47$1@news.dialog.net.pl>
    <i6t2qu$p2c$1@news.onet.pl> <i6t7g6$k52$1@news.dialog.net.pl>
    <i6tgp4$2g5$1@news.onet.pl> <i6thq1$q1g$1@news.dialog.net.pl>
    <i6u4k2$sq7$1@news.onet.pl> <i6vsu1$584$1@news.dialog.net.pl>
    <i6vvje$8rk$1@news.onet.pl> <1k9mk90vhrh04.ervhrl29v7gc$.dlg@40tude.net>
    <i703tn$l6c$1@news.onet.pl> <140e3f6a3v23f$.la1i6fias5h6$.dlg@40tude.net>
    <i707eh$v2f$1@news.onet.pl> <1td8om0n27wa7$.1thdb9vq60mws.dlg@40tude.net>
    <i70tbt$tj5$1@news.onet.pl> <2ptweenprri8.1ty5w8eajr5w1$.dlg@40tude.net>
    <i73j1d$6vr$1@news.onet.pl> <ju7zmz0nefjg.1ewvzifw134oe$.dlg@40tude.net>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...pl> napisał:

    > Pytam ciebie. Jak już usiłujesz się wywijać, to rób to jakoś zgrabniej.

    Ja zapytałem najpierw Ciebie, jak rozumiesz zapis ustawy (bo stwierdziłeś,
    po porzedstawieniu mojej interpretacji, że "to nadal tylko moja interpretacja,
    żadna tam oczywistość" i ze to "zapis umożliwiający szeroki zakres
    swobodnych rozumień." Przedstaw zatem nareszcie swoje rozumienie,
    bo inaczej trudno dyskutować.

    > Ja cię o nic nie pytam. Nie masz odpowiadać, tylko zrobić. Dla dowodu.

    Rozkazujesz? :-D Tłumaczę: "dla dowodu" ustalić to może provider
    klienta, bez nadmienych kosztów czy czasu. Ja nie mogę.

    > Ta interpretacja zaczyna mi się podobać.
    > Twój provider może łatwo, czyli bez nadmiernych nakładów środków ustalić po
    > IP twoje imię, nazwisko, a nawet adres. Bo ma te dane po prostu u siebie.
    > Dlatego musi je chronić i nie może ich ujawniać.
    > Ale dla mnie ich zdobycie wymagałoby użycia zdecydowanie nadmiernych
    > środków, toteż dla mnie te twoje dane osobowymi nie są.
    > Załóżmy jednak, że ja te twoje nieosobowe _dla_ _mnie_ dane jednak decyduję
    > się nadmiernymi środkami zdobyć. I zdobywam.

    Załóżmy.

    > To mogę z nimi zrobić, co mi się podoba, chronić ich nie muszę, w końcu to
    > nie są _dla_ _mnie_ dane osobowe.

    A teraz pomyśl dalej: skoro już masz te dane, i z łatwością możesz już
    powiązać moje IP z tożsamością to... dane zaczynają spełniać
    kryteria ustawy i są dla Ciebie moimi danymi osobowymi. :-)

    > Masz ciekawy tok rozumowania.

    No.

    Jotte