    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Adres IP
    Date: Sat, 11 Sep 2010 01:01:26 +0200

    W wiadomości news:i6e9ci$ve1$1@news.onet.pl Krystian Zaczyk
    <z...@s...etan.pl> pisze:

    > Wystarczy, że niewiele ponadto, a już nie "jedynie".
    No dobra, niech będzie.

    > A co do praktyki to ta akurat wskazuje, że wiele. Ot, choćby
    > http://tnij.org/h8mm
    Nie bardzo widzę związek z omawianą kwestią, wydaje się, że przestrzeliłeś.
    Może na pewnym poziomie uogólnienia ma to sens, ale to nie w naszym sytemie
    prawnym i naszych realiach oraz praktyce.
    Poczytam jeszcze.

    > Ale Ty napisałes
    Wiem, co napisałem.

    > o złożona kwestia. Nie można opierać się na jednej
    > tylko ustawie." w odpowiedzi na moje "Ustawa nie wspomina o zakresie
    > przypadków uzyskiwania", a ów wąski zakres był Twoim zdaniem powodem do
    > niezaliczenia IP do danych osobowych.
    Dziwny wniosek. Przecież wyraźnie i jasno napisałem. Adres IP nie umożliwia
    a priori jednoznacznej identyfikacji użytkownika sieci. Graniczący z głupotą
    brak wiedzy sędziów i innych prawników faktu tego nie zmienia.

    > Zatem naturalnym, a nie dziwnym jest pytanie: jakie inne ustawy Twoim
    > zdaniem wykluczają dane jako osobowe z powodu wąskiego zakresu
    > możliwości ich uzyskania?
    Zaczynasz konfabulować. Ja tego nie napisałem.

    > Sytuacje masz powyżej w cytacie.
    Nic tam istotnego nie ma.

    > Jakie więc przepisy dotyczące ochrony danych osobowych są złamane
    > w razie publikacji w prasie danych osobowych (bez naruszenia
    > innych praw treścią artykułu)?
    Te same, które zostaną złamane w przypadku publikacji twojej paszczy jako
    jedynego obiektu na publikowanej fotografii.
    Wracasz nocą nawalony do domu, zataczasz się, rzygasz, ktoś cię filmuje. Co
    więcej - wie jak się nazywasz i gdzie mieszkasz (może takiego masz kolegę).
    I pisze tak: Jan Kowalski najebany jak szpadel wraca z zygzakiem do domu w
    Poznaniu przy ulicy itd....
    Nazajutrz jest filmik w necie, z tymi szczegółami.
    I co zrobisz, na co się powołasz?

    > Żartowałem, chodziło mi o podobieństwo skrótu DO. Stąd znaczek ";)"...
    Aha, niech będzie, że wierzę. ;)

    > Oczywiście, że nie jest (całe szczęście;).
    > Ale często w wypadku braku definicji prawnej przyjmuje się słownikową z
    > braku innej, więc ja podałem.
    Raczej przeciwnie niż odwrotnie.
    Definicje semantyczno-słownikowe używane są w razie wątpliwości
    interpretacyjnych, gdy się prawodawca intelektualnie nie wyrobił, co częste.

    > A podobno slowniki nie stanowią prawa ;-)
    Nie stanowią. No i co?

    > A w kwestii regularności:
    > niektóre blogi sa aktualizowane codziennie, inne co kilka dni.
    I co z nimi?

    > Czasopisma tez wychodzą nieregularnie, a prasowe portale internetowe
    > aktualizowane są w razie potrzeby.
    To trzeba je ukarać, nie?

    > I wyroki SN. Dowodzi, że to nie takie proste, i że właściciel strony może
    > ponosić odpowiedzialność za komentarze.
    Pewnie, pewnie.
    Tak samo jak właściciel domu gdy mu graficiarze na murze wywrotowe teksty
    namalują.

    > Oczywiscie może być tak, że ci wszyscy ludzie to ignoranci prawni,
    > a Ty jeden nie.
    To już tylko twoje zdanie. Sam się z nim zmagaj.

    > j.w.
    Jw.

    > Użyłem przenośni,
    A teraz koła ratunkowego.

    > nie chodziło mi o Boga.
    Dlaczego piszesz boga z dużej litery? Przecież to nie nazwa własna.

    --
    Jotte