    From: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Adres IP
    Date: Fri, 10 Sep 2010 23:52:55 +0200

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał:

    >W wiadomości news:i6e47j$isf$1@news.onet.pl Krystian Zaczyk

    > Niewiele ponadto, jak praktyka wskazuje.

    Wystarczy, że niewiele ponadto, a już nie "jedynie".
    A co do praktyki to ta akurat wskazuje, że wiele. Ot, choćby http://tnij.org/h8mm

    > No właśnie.
    > Dziwaczne pytanie. Przecież pojęcie danych osobowych wystarczająco definiuje UoODO,
    > a pojęcie dóbr osobistych i ich ochronę KC.

    Ale Ty napisałes, że "To złożona kwestia. Nie można opierać się na jednej
    tylko ustawie." w odpowiedzi na moje "Ustawa nie wspomina o zakresie
    przypadków uzyskiwania", a ów wąski zakres był Twoim zdaniem powodem do
    niezaliczenia IP do danych osobowych.
    Zatem naturalnym, a nie dziwnym jest pytanie: jakie inne ustawy Twoim zdaniem
    wykluczają dane jako osobowe z powodu wąskiego zakresu możliwości ich uzyskania?

    > WKF - mam do wyboru co mi się spodoba.
    > A konkrety to można dyskutować na konkretnym przykładzie.

    Sytuacje masz powyżej w cytacie.
    Jakie więc przepisy dotyczące ochrony danych osobowych są złamane
    w razie publikacji w prasie danych osobowych (bez naruszenia
    innych praw treścią artykułu)?

    > Nie ma ustawy o dobrach osobistych.

    Żartowałem, chodziło mi o podobieństwo skrótu DO. Stąd znaczek ";)"...

    > SJP nie jest źródłem prawa.

    Oczywiście, że nie jest (całe szczęście;).
    Ale często w wypadku braku definicji prawnej przyjmuje się słownikową z braku innej,
    więc ja podałem.

    > Dziennik? Znaczy co? Musi być codziennie wydawany/aktualizowany? A kto to jest
    > internauta?

    I wiele innych pytań, na które ustawa Prawo Prasowe nie odpowiada.
    Stąd postulatu ujednoznacznienia i dopasowania do nowych technologii
    tej starej ustawy.

    > Nie. Sprawdź znaczenie słowa "periodycznie". Np. w słowniku Kopalińskiego.
    > To nie kwestia prawna, ale semantyczna.

    A podobno slowniki nie stanowią prawa ;-) A w kwestii regularności: niektóre
    blogi sa aktualizowane codziennie, inne co kilka dni. Czasopisma tez wychodzą
    nieregularnie, a prasowe portale internetowe aktualizowane są w razie
    potrzeby.

    > Ciekawe, ale czego ma dowodzić? Przecież tam same wątpliwości, niedomówienia,
    > otwarte kwestie.

    I wyroki SN. Dowodzi, że to nie takie proste, i że właściciel strony może
    ponosić odpowiedzialność za komentarze.

    > Jaki sens miałaby tablica ogłoszeniowa nie spełniająca kryteriów zaliczających jej
    > do publikacji?

    Może chodzi o definicje publikacji z UoPA? Chyba, że gdzieś jest inna.

    > Np. tablica ogłoszniewa umieszczona w twojej komórce piwnicznej?

    > Albo o tym, że istnieje grupa obywateli, którzy prawa nie rozumieją.

    Oczywiscie może być tak, że ci wszyscy ludzie to ignoranci prawni,
    a Ty jeden nie. Jednak może być zupelnie odwrotnie (przynajmniej
    w tej sprawie).

    > Bądź nie wiedzą nawet czego się trzymać, bo nic nie rozumieją (jw.).

    j.w.

    > Mnie bóg w tym kontekście nie interesuje, nie jego sprawa. Gdy piszę to nie klęczę,
    > nie biję pokłonów tylko myślę.

    Użyłem przenośni, nie chodziło mi o Boga.

    Krystian