  • 1. Data: 2004-12-20 12:43:53
    Temat: Administracja chce mnie wykurzyć
    Od: "Tomasz Jurek" <t...@N...pl>

    Witam,

    Kolega ma sklep spozywczy od ponad 20 lat (były sklep społem) który
    dzierżawi od spółdzielni. Od początku na terenie za sklepem stała wiata w
    której kolega składował różne graty ('na terenie' znaczy na rampie będącej
    częścią wynajmowanego sklepu).

    Jakiś czas temu ktoś w spółdzielni zauważył że dużo można na takim sklepiku
    zarobić i chce sobie przytulić działkę albo wykurzyć kumpla i samemu przejąć
    interes. Z tego powodu administracja stwierdziła (nie po raz pierwszy
    sprawiając problemy), że kolega musi wiatę rozebrać (bez podania konkretnego
    powodu).

    Czy można jakoś ocalić magazyn mojego znajomego?

    pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
    tj

  • 2. Data: 2004-12-20 16:44:00
    Temat: Re: Administracja chce mnie wykurzyć
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Jurek" <t...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:cq6hna$f4t$1@nemesis.news.tpi.pl...

    A jaki status prawny ma ta wiata? To znaczy czy jest to budowla, czy tylko
    jakiś tam niezwiązany z gruntem boks. No i na czyim gruncie stoi? Inaczej,
    to porada była by wróżbiarstwem.

  • 3. Data: 2004-12-21 08:56:25
    Od: "Tomasz Jurek" <t...@N...pl>

    wiata stoi na rampie wystającej z tyłu sklepu i będącej częścią budynku
    sklepu, który stoi na terenie administracji. raczej nie ma to statusu
    budowli.

  • 4. Data: 2004-12-21 10:43:58
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "Tomasz Jurek" <t...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:cq8oon$8j4$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > wiata stoi na rampie wystającej z tyłu sklepu i będącej częścią budynku
    > sklepu, który stoi na terenie administracji. raczej nie ma to statusu
    > budowli.

    Generalna zasada jest taka, że właściciel gruntu jest właścicielem
    wszystkiego, co na nim stoi.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2004-12-21 20:56:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczyński" <w...@w...org> napisał w wiadomości

    > Generalna zasada jest taka, że właściciel gruntu jest właścicielem
    > wszystkiego, co na nim stoi.

    Co nie znaczy, że jak komuś ów teren dzierżawi, to staje się właścicielem
    wprowadzonych nań samochodów. jeśli wiata nie jest nieruchomością, to
    stanowi własność odrębną właściciela sklepu. Stad też spółdzielnia żadnej
    jurysdykcji do tego nie ma.

  • 6. Data: 2004-12-21 20:58:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > wiata stoi na rampie wystającej z tyłu sklepu i będącej częścią budynku
    > sklepu, który stoi na terenie administracji. raczej nie ma to statusu

    To raczej ma kluczowe znaczenie. jeśli wiata została trwale (cokolwiek by to
    znaczyło) połączona ze sklepem, to jest już nieruchomością. Jeśli tego nie
    ma w planach, to opór ze strony kolegi spowoduje najpewniej powiadomienie
    Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. kolega załapie przy okazji
    działkę za samowolę budowlaną, a i tak będzie musiał wiatę rozebrać. Tak
    wiec, jeśli tego nie ma w planach, to ja bym raczej nie wojował. Chyba, ze
    faktycznie to nie jest nieruchomość.