  • Data: 2018-03-17 16:02:40
    Temat: Re: Abonament RTV i zmiana mieszkania
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 16 Mar 2018 22:13:21 +0100, Animka napisał(a):

    > Żartujesz chyba?
    > Nie przypominam sobie.

    A od ktorego roku mieszkasz w UK ?

    > Może jeszcze mnie na świecie nie było, ale raczej wtedy i BBC nie było :-)

    Az taka stara to Ty raczej nie jestes ...

    > Tylko osoby wybrane raczej, protegowane przez I sekretarza partii.

    No to ciekawe - aktyw byl patriotyczny i sam chetnie placil,
    czy rejestracji w sklepie nie bylo, zeby "swoi" mogli nie placic :-)

    > Ja kupiłam tv kolorowy dopiero jak dostalam w pracy dwumiesięczną
    > odprawę po likwidacji Wydawnictwa. Polecialam wraz z córką w podskokach,
    > telewizor miałam już upatrzony i miałam juz gdzieś, że praca się tu
    > kończy, bo dla mnie wtedy praca wszędzie była. Nie było przyjezdnych
    > ćwoków, którzy są teraz właściwie prefidnie wredną mafią w Warszawie.

    I pewnie nie placa abonamentu :-P

    > Jacyś inni ludzie-obywatele wtedy chyba byłi, bo zasuwali na pocztę
    > rejestrować. Nie wiem jak to było z moimi rodzicami, ale książeczkę
    > oplat mieli. My po otrzymaniu mieszkania w czasach gierkowskich też
    > honorowo zarejestrowaliśmy. Niestaty to teraz jest wielką klątwą, czy
    > jak to nazwać. Ciągnie się to za człowiekiem aż do śmierci, jeśli nie
    > dożyje do 75 lat.

    Zawsze mozna na bezczelnego:
    -wyrejestrowac z powodu wyjazdu do Londynu,
    -z powodu zmiany adresu,
    -z powodu zaprzestania ogladania TV od czasu wladzy Kurskiego :-)

    > Fakt, że oplaty za abonament RTV były bardzo małe, groszowe. Ludzi nawet
    > z niskimi dochodami było stać na niezłe jedzenie. Starczało od 1-go do
    > 1-go nawet jak się wydawało na papierosy i rozrywki kulturalne.

    Z drugiej strony - strajki 56 i 76 sie zaczely od podwyzek cen
    zywnosci.

    J.