    From: iv <i...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Abolicja dla przestępstw gospodarczych od 1 lipca 2011?
    Date: Sat, 26 Mar 2011 12:49:30 -0700 (PDT)

    On 26 Mar, 20:33, iv <i...@g...com> wrote:
    > Sejm 25 marca br. wprowadził zmianę i od 1 lipca ma wejść w życie
    > przepis o ściganiu przestępstw przeciwko spółce tylko z oskarżenia
    > prywatnego i kara ma wynosić do 3 lat.
    > Takie przestępstwa były dotychczas ścigane z urzędu, a sankcja
    > wynosiła do 8 lat.
    >
    > Jednym słowem sejm wprowadza abolicję dla przestępców, 1 lipca 2011
    > przedawni się cały szereg przestępstw, dotychczas za działanie na
    > szkodę spółki można było pójść na 8 lat i przedawnienie było po 10
    > latach, teraz przedawnienie już po 5 latach - do tego postępowania
> [...]
    lki_do_trzech_lat...

    Poszukałem troche informacji i przestępstwa na szkodę spółki są w ksh
    i kk, odpowiednio art 585 i art 296 (nadużycie zaufania). To pierwsze
    było dotychczas zagrożone karą 5 lat i ścigane z urzędu, obecnie ma
    byc do 3 lat i scigane z prywatnego aktu oskarżenia. Jednak przepis
    296 kk pozostaje - jest tam też sankcja do 10 lat przy szkodzie
    wielkch rozmiarów. Czy te przepisy się nie nakładają na siebie?
    pokrzywdzony sobie może wybrać czy bedzie skarżył z ksh czy z kk (i
    zawiadomi prokuraturę) ??? czy moze oskarzony bedzie sobie wybierał,
    że on odpowiada z ksh a nie z kk ??? to oczywiście pytania
    retoryczne.
    Ale w czym jest niuans, że mamy dwa przepisy dotyczące tej samej
    materii?