    From: MM <n...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: A skąd taka ciekawa teza?...
    Date: Wed, 04 Mar 2009 09:02:09 +0100

    Marek Dyjor pisze:
    > a sądzisz że wsam raz tę osobę powinno sie wypuścić i może jeszcze
    > pogłaskać po główce.

    Czy jedyną alternatywę widzisz w wypuszczeniu i pogłaskaniu? To tylko
    ubolewać by trzeba było.

    Bynajmniej nie chodzi o Tomczaka a wszelkie wątpliwości.

    > Gwałt to bardzo obrzydliwy czyn za który powinno sie karać bardzo
    > surowo, okrutny gwałt jest warty dożywocia.

    Jak obrzydliwym czynem jest gwałt to sprawa oparta na subiektywnych
    opiniach więc dyskusyjna.

    W sprawie Tomczaka o ile pamiętam emocje głównie budzą wątpliwe dowody
    typu nagranie nie dające rozpoznać twarzy czy błędnie pobrane DNA. Co
    przy uwzględnieniu tego, że sprawa tyczyła obcego a media urządziły
    nagonkę mogło sprawić, że ława przysięgłych była od początku bardziej
    skłonna uznać za winnego niż dla. Paradoksalnie obecnie za obcego
    bardziej można tam uznać Słowian niż Arabów czy Hindusów, więc rozumiem
    poruszenie w Polsce.

    No cóż, organicznie nie wierzę w sprawiedliwość czynioną rękami ludzkimi
    i sądzę, że współczenym sądom bliżej do sądów kapturowych niż
    obiektywnym ideal-sądom. Mój przodek uczestniczył, nie jako oskarżona
    rzecz jasna, w sprawie Gorgonowej. Jakoś w naturze zostało mi by nie
    wierzyć w powierzchowne ustalenia sądów byle zakończyć sprawę.

    --
    pzdr, MM
    http://finances.pl