    From: "" <d...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 800 brutto - czy taka pensje moze zajac komornik?
    Date: 17 Oct 2003 00:28:13 +0200

    *****
    *****
    > MarciN

    Jeśli dług stanowił podatek od nieruchomości, to rentę raczej nie zajął komornik
    (przynajmniej nie sądowy). Co najwyżej zrobił to Naczelnik Urzędu Skarbowego
    (pracownik tego urzędu zwany komornikiem skarbowym), a najprawdopodniej zajęcia
    doknał wójt gminy, lub burmistrz (prezydent) miasta. Egzekucję tzw. długów
    publicznych (np. podatków) reguluje inna ustawa: O postępowaniu egzekucyjnym w
    administacji (jest egzekucja sądowa i jest egzekucja administacyjna). Jeśli
    chodzi o meritum sprawy, zarówno w egzekucji sądowej jak też administacyjnej (w
    uproszczeniu) można zająć max. 1/4 świadczeń emerytalnych lub rentowych. Dla
    świadczeniobiorcy musi pozostać jednak minimum kwota emerytury/ renty w
    wysokości 1/2 najniższej renty/emerytury. Określa to ustawa o emeryturach i
    rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych - art 139 - 141.

    dp