  • 31. Data: 2020-01-06 11:55:42
    Temat: Re: 5 lat za drona
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, January 5, 2020 at 11:03:54 AM UTC+1, Shrek wrote:

    > No właśnie jakoś tak mi wychodziło, że do pewnej wysokości można.

    W sumie nie wiadomo, czy na filmiku z tego drona nie ma dowodu, ze latal wyzej niz
    100m, wieza kosciola Mariackiego ma 82m, wiec jesli robil jakies ujecia bedac wyzej,
    to niewiele brakuje...

  • 32. Data: 2020-01-06 12:04:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.01.2020 o 11:55, WS pisze:

    > W sumie nie wiadomo, czy na filmiku z tego drona nie ma dowodu, ze latal wyzej niz
    100m, wieza kosciola Mariackiego ma 82m, wiec jesli robil jakies ujecia bedac wyzej,
    to niewiele brakuje...

    Może. Ale nawet jak, to dalej zarzut jak to niby miał się z liniowcem
    zderzyć jest trochę z d4 wzięty, bo jakoś ciężko mi sobie wyobrazić
    pasażera na 100 metrach nad rynkiem;)

    --
    Shrek

  • 33. Data: 2020-01-06 20:28:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Jan 2020 08:19:00 +0100, Shrek napisał(a):

    > Naciągane - a jak ci się samochód ślizgnie, to znaczy że jesteś winien
    > spowodowania zagrożenia katastrofą w ruchu lądowym, bo przecież z
    > naprzeciwka mogła jechać cysterna z amoniakiem?

    Katastrofa to chyba niekoniecznie, ale mandat dostaniesz za zagrozenie
    bezpieczenstwa.

    Zreszta cos tam ostatnio prokuratorzy kombinuja i z katastrofa, bo ...
    upewniles sie, ze cysterna nie jedzie ?

    Ba, jak jade od 20km/h za szybko, to w zasadzie tez powoduje.

    Ratuje mnie tylko "bezposrednie".

    > No wychodzi, że do 100 meterów wolno.

    No ale utracil kontrole, to nie wiadomo, czy by sie nie wzniosl wyzej.

    A wysokosciomierz mial ?
    To jak zamierzal nie przekroczyc 100m, czyli mamy umyslne narazenie
    :-)

    J.

  • 34. Data: 2020-01-06 20:35:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.01.2020 o 20:28, J.F. pisze:

    > Katastrofa to chyba niekoniecznie, ale mandat dostaniesz za zagrozenie
    > bezpieczenstwa.

    Nie dostaniesz, chyba że rzeczywiście mocno nawywijałeś. Jak leżałem na
    glebie moto, to policjanci trzy razy pytali czy oni tu na pewno
    potrzebni, bo z relacji obydwu stron wynikało, że w zasadzie to
    powinniśmy się obyć bez nich i po co służby w to mieszać, bileciki
    rozadawać, jak można podpisać oświadczenie i po problemie. Jakby była
    tylko jedna strona, to w ogóle mieliby to w dupie.

    > Zreszta cos tam ostatnio prokuratorzy kombinuja i z katastrofa, bo ...
    > upewniles sie, ze cysterna nie jedzie ?

    Ty na poważnie?

    > No ale utracil kontrole, to nie wiadomo, czy by sie nie wzniosl wyzej.
    >
    > A wysokosciomierz mial ?

    A prokurator miał?
    --
    Shrek

  • 35. Data: 2020-01-06 20:57:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Jan 2020 20:35:52 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > rozadawać, jak można podpisać oświadczenie i po problemie. Jakby była
    > tylko jedna strona, to w ogóle mieliby to w dupie.

    Czyzby sie zmienilo podejscie do suwerena, czy tylko norme wyrobili ?
    Dawniej wciskali.

    Bo i tak po prawdzie - poslizgnales sie, nic sie nie stalo ... miales
    szczescie. A jakbys nie mial i z przeciwka cos jechalo ?

    > Ty na poważnie?

    Ja, czy prokurator ?
    Prokurator to raczej powaznie powinien zarzuty stawiac ...

    A ja ...
    https://www.youtube.com/watch?v=FJc-nvQO1D8
    a gdyby tam z przeciwka autobus jechal ?

    > A prokurator miał?

    Nie o to chodzi - nie mial, to nie mogl sprawdzac, czy za wysoko nie
    leci. Czyli swiadomie narazal sie na zlamanie przepisow.

    No dobra - mogl nie wiedziec, ze u nas takimi zabawkami lot jest
    ograniczony ... wiec nieumyslnie :-)

    J.

  • 36. Data: 2020-01-06 21:22:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.01.2020 o 20:57, J.F. pisze:

    > Czyzby sie zmienilo podejscie do suwerena, czy tylko norme wyrobili ?

    Nie wiem - z pięć lat temu już. Może im się nie chciało protokloły ze
    zdarzenia wypisywać, jak można prostrzy przypadek łyknąć. Tak czy
    inaczej z rozmów ze znajmymi wynika, że od głębokiej komuny to że
    leżałeś w rowie na milicji wrażenia nie robiło.

    > Bo i tak po prawdzie - poslizgnales sie, nic sie nie stalo ... miales
    > szczescie.

    No nie tak sam z siebie;)

    A jakbys nie mial i z przeciwka cos jechalo ?

    No może nie z naprzeciwka, ale autobus oglądany z perspektywy asfaltu
    robi wrażenie, zwłaszcza jak odległość jest niewielka i maleje;)

    > Ja, czy prokurator ?
    > Prokurator to raczej powaznie powinien zarzuty stawiac ...

    No własnie, a brzmi jak żart.

    > A ja ...
    > https://www.youtube.com/watch?v=FJc-nvQO1D8
    > a gdyby tam z przeciwka autobus jechal ?

    No ale tu nie trzeba kombinować - zagrożenie było, choć po prostu a nie
    od razu katastrofą.

    > Nie o to chodzi - nie mial, to nie mogl sprawdzac, czy za wysoko nie
    > leci. Czyli swiadomie narazal sie na zlamanie przepisow.

    Nie prawda. Ja sobie czasem latam dronem, wysokościomierza nie mam, a
    jednak wiem, że nie latam więcej jak 100metrów. Podobnie jak nie mam
    prędościomierza przy rowerze i nie jest to powód, żeby mi prokurator
    imputował zagrożenie katastrofą. Narzędzie do gwałtu jak się domyślam
    posiadasz?

    --
    Shrek

  • 37. Data: 2020-01-06 22:02:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Jan 2020 21:22:20 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > inaczej z rozmów ze znajmymi wynika, że od głębokiej komuny to że
    > leżałeś w rowie na milicji wrażenia nie robiło.

    Ja tam slyszalem, ze wystawiali.

    > No nie tak sam z siebie;)

    > No może nie z naprzeciwka, ale autobus oglądany z perspektywy asfaltu
    > robi wrażenie, zwłaszcza jak odległość jest niewielka i maleje;)

    A jak cie bedzie probowal ominac i na drzewo wpadnie ? :-)

    > No własnie, a brzmi jak żart.

    Gorzej, jesli i sad potraktuje to powaznie.

    > No ale tu nie trzeba kombinować - zagrożenie było, choć po prostu a nie
    > od razu katastrofą.

    A jakby trafil w autobus z 50 pasazerami ?

    P.S.
    https://tvn24.pl/katowice,51/pirat-drogowy-aresztowa
    ny-na-trzy-miesiace,570139.html

    tu chyba przegieli z ta katastrofa ...

    https://tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/bylo-realne-za
    grozenie-katastrofy-sa-przypadki-osadzenia-za-pirack
    i-rajd,437740.html

    A tu suweren sie buntuje, ale .. jakby tak poslizgnal sie wpadl na
    chodnik, a na chodniku 5 osob stalo ...

    5714,Pirat_drogowy_z_bmw_ciagle_na_wolnosci__Prawnik
    _ostro_.html
    a to chyba o Frogu..

    No i ciag dalszy
    https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1390653,pirac
    i-drogowi-to-wedlug-prokuratury-mordercy.html

    Prokuratora uznała, że uczestnicząc w nielegalnym wyścigu, sprawca
    działał ,,w zamiarze ewentualnym, przewidując możliwość pozbawienia
    życia pokrzywdzonych i godząc się na to". Tym samym nie powinien
    odpowiadać za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym (art. 177
    par. 2 kodeksu karnego), lecz za zabójstwo (art. 148 par. 1 k.k.). W
    efekcie zamiast maksymalnej kary w wysokości 8 lat więzienia piratowi
    drogowemu grozi nawet dożywocie. Sąd, wydając zgodę na tymczasowe
    aresztowanie 25-latka, nie zakwestionował przyjętej kwalifikacji.

    > Nie prawda. Ja sobie czasem latam dronem, wysokościomierza nie mam, a
    > jednak wiem, że nie latam więcej jak 100metrów.

    Albo sobie latasz bardzo nisko, albo jednak nie wiesz.

    Ale nie grozi katastrofa :-)

    J.

  • 38. Data: 2020-01-06 22:46:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.01.2020 o 22:02, J.F. pisze:

    > A jak cie bedzie probowal ominac i na drzewo wpadnie ? :-)

    Jego problem - on mi drogę zajechał:P

    > Gorzej, jesli i sad potraktuje to powaznie.

    No u nas to rzeczywiście wszystko możliwe.

    > A jakby trafil w autobus z 50 pasazerami ?

    To wtedy byśmy rozmawiali o autobusie? A jakby matka z tyłu?

    > https://tvn24.pl/katowice,51/pirat-drogowy-aresztowa
    ny-na-trzy-miesiace,570139.html

    > tu chyba przegieli z ta katastrofa ...

    Bo ja wiem. Skoro uszkodził kilka pojazdów i dalej się starał, to imho
    nie tak bardzo na wyrost.

> [...]
    i-rajd,437740.html

    > A tu suweren sie buntuje, ale .. jakby tak poslizgnal sie wpadl na

    Jeśli nie przyspieszone, to się zgadzam

> [...]
    > drogowemu grozi nawet dożywocie. Sąd, wydając zgodę na tymczasowe
    > aresztowanie 25-latka, nie zakwestionował przyjętej kwalifikacji.

    Jestem za.

    > Albo sobie latasz bardzo nisko, albo jednak nie wiesz.

    Bo ja wiem czy bardzo. Tak niewiele ponad bloki.

    > Ale nie grozi katastrofa :-)

    Rower czy narzędzie? :P

    --
    Shrek

  • 39. Data: 2020-01-06 23:52:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Jan 2020 22:46:24 +0100, Shrek napisał(a):

    > Jego problem - on mi drogę zajechał:P

    Ale nie ustapiles pierwszenstwa :-)

    > To wtedy byśmy rozmawiali o autobusie? A jakby matka z tyłu?

    I tym sie wlasnie rozni spowodowanie od stwarzania zagrozenia.
    Akurat stwarzanie zagrozenia w tym przypadku tez karalne.

    A jak spojrzec na film, to autobus chwile wczesniej przejezdza, wiec
    to nie jest takie wydumane zagrozenie.

    ny-na-trzy-miesiace,570139.html

    > Bo ja wiem. Skoro uszkodził kilka pojazdów i dalej się starał, to imho
    > nie tak bardzo na wyrost.

    No wlasnie - praktycznie pokazal, ze stwarzal zagrozenie drobnych
    kolizji, a nie katastrofy w duzych rozmiarach :-)
    A gdyby sie poslizgnal powaznie i wypadl gdzies ...to by dalej nie
    pojechal i rajd by sie skonczyl.

    Aczkolwiek .. jakby tam wiecej osolb stalo, czy gdzies przedszkolaki
    przez jezdnie przechodzily ...

    grozenie-katastrofy-sa-przypadki-osadzenia-za-pirack
    i-rajd,437740.html

    > Jeśli nie przyspieszone, to się zgadzam

    na film to nawet nie patrzylem, bo ktory,

    > Jestem za.

    No widzisz, sam jestes za, a prokuratorowi zabraniasz :-)

    A potem cie zamkna za jazde 60/50, bo to usilowanie morderstwa :-)

    > Bo ja wiem czy bardzo. Tak niewiele ponad bloki.

    Jestes w stanie z dolu ocenic, czy masz kamere z transmisja ?

    narzedzie :-)

    J.

  • 40. Data: 2020-01-07 00:09:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.01.2020 o 23:52, J.F. pisze:

    > Ale nie ustapiles pierwszenstwa :-)

    No nie ustąpiłem (choć w sumie to jednak tak, tylko się przy okazji
    wyje...). No ale to ja miałem pierwszeństwo. Chyba że już weszła zasada
    pierwszeńtwa według masy:P

    > I tym sie wlasnie rozni spowodowanie od stwarzania zagrozenia.
    > Akurat stwarzanie zagrozenia w tym przypadku tez karalne.

    Stwarzanie zagrozenia zgadzam się - zagrożenia katastrofą w ruchu
    lądowym - naciągane:P

    > A jak spojrzec na film, to autobus chwile wczesniej przejezdza, wiec
    > to nie jest takie wydumane zagrozenie.

    Nawet jakby, to raczej nie od razu katastrofa. I tak prawdę mówiąc to
    samo postawienie moto na gumie to jakieś wybitnie groźne nie jest. Ten
    akurat miał pecha i niskie umiejętności że wyglebił. Zresztą ten
    konkretny to raczej kretyn jest, bo on potem chciał to moto wyklepywać;)

    > No wlasnie - praktycznie pokazal, ze stwarzal zagrozenie drobnych
    > kolizji, a nie katastrofy w duzych rozmiarach :-)
    > A gdyby sie poslizgnal powaznie i wypadl gdzies ...to by dalej nie
    > pojechal i rajd by sie skonczyl.

    Genralnie jestem za, żeby takich anymonom troszkę w górę zarzuty
    naciągać. Ale to ponoć tak nie działa.

    > No widzisz, sam jestes za, a prokuratorowi zabraniasz :-)

    Nie zabraniam. Ty zacząłeś. Ja się pytam o drona.

    > Jestes w stanie z dolu ocenic, czy masz kamere z transmisja ?

    Na oko. Blok ma ze 40 nawet jak się pomylę o 100% to jestem dalej na 80.
    Prędzej bym się bał, że łączność stracę, ale chyba spokojnie powinnop
    ogarnąć.

    > narzedzie :-)

    A to już tylko od fantazji zależy. Widać masz ubogą:P

    --
    Shrek