    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 2 Mar 2013 21:15:47 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: 47/1000 - komornicy
    <4...@g...com>

    On Sat, 2 Mar 2013, Tomasz Myrdin wrote:

    wKF: post składa się z 4 linijek, nie wiem co Ci je tak "składa", ale
    wymuś na tym czymś łamanie wierszy :)

    > Przyczyną są beznadziejne przepisy, zupełnie niedostosowane
    > do obecnej sytuacji.

    Tu się pewnie zgadzamy, wszyscy.

    > Przepisy można byłoby zmienić dodając np. dodatkowe obowiązki
    > (i uprawnienia!) sądom lub komornikom

    A dlaczego nie zacząć od urzędowego adresu do doręczeń, z ew.
    wpisem do KPA, iż każda instytucja państwowa i zaufania publicznego
    ma obowiązek zgłosić niezgodność adresu w razie jej stwierdzenia?

    > W niektórych państwach UE np. komornicy zajmują się doręczaniem
    > korespondencji sądowej (nie ma tam fikcji doręczenia jak u nas
    > - chociaż u nas chyba też właśnie się kończy),
    > kosztuje to jednak od 50 do 100 euro za doręczenie (delikwenta trzeba szukać).

    Tylko jak się ukrywa/nie odbiera.
    Zgadza się?
    No to wierzyciel mógłby wybierać z opcji "nie poszukiwać
    bez dyspozycji", "w razie niepodjęcia w terminie poszukiwać"
    albo zlecań poszukiwanie na własny koszt (bez czekania
    na żaden termin).

    > Już widzę jak to się przyjmuje w Polsce.

    A przepis, że egzekucja należności za doręczenie odbywa się niezwłocznie
    i bez polecenia wierzyciela by się nie przyjął, z zastrzeżeniem
    wezwania dłużnika do ponownego kontaktu w ciągu 3-7 dni (znaczy
    co najmniej raz w tym "okienku", aby uniknąć przypadku iż dłużnik
    płaci za kilkanaście "szukań" de facto wykonanych za jednym
    zamachem), ale w zamian ograniczeniem opłaty do jednokrotnej,
    o ile dłużnik tego terminu dochodowa?
    Znaczy na dzień dobry dłużnik złapany w samochodzie "ja nie
    mam gotówki i *nic* wartego 200zł" albo podjeżdża do bankomatu
    albo dalej idzie piechotą :>, tak żeby zaliczka wierzyciela
    na szukanie nie czekała na "właściwą" egzekucję.

    > Jeżeli zleci się komornikom by coraz to nowe prace wykonywali za darmo

    Oczywiście, tu 100% zgody, to nie jest metoda.

    pzdr, Gotfryd