    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    <s90tfd$1akj$1@gioia.aioe.org> <deVsI.1317903$9Uk4.59645@fx21.ams1>
    <60b46637$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <60b4ebd2$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <60b51a08$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <PrzuI.314969$Nqd.235226@fx06.ams1>
    <60bb0b76$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <CfFuI.91435$EuP9.52734@fx31.ams1>
    <60bc88bc$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    <xcyvI.4968$Rw2.3280@fx11.ams1>
    <60c090e2$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <Tt2wI.4957$Lr1.1107@fx08.ams1>
    <60c0b521$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <Oe3wI.271733$kUw5.102138@fx37.ams1>
    <1bj1j05b08154$.1bkzs9b64gixz$.dlg@40tude.net>
    <678wI.4690$Yc1.3121@fx14.ams1>
    <zh4v2l6zqmgr$.h79uvj22hkse$.dlg@40tude.net>
    Date: Thu, 10 Jun 2021 09:14:11 GMT

    On 2021-06-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > [...]
    >
    > Zaraz zaraz - tzw panstwowy (bo wiekszosc to chyba samorzadowe)
    > przyjmie? Pewnie przyjmie, cenniki ma.
    > Ale jesli podlegam tez NFZ ... to kto placi?

    Zależy od umowy z ubezpieczycielem. Są takie, że np. musisz najpierw
    skorzystać z innego jeśli masz. A jeśli nie musisz to pewnie Twój wybór.

    > A jak z terminami - serdecznie widamy naszego cennego klienta, czy
    > "kolejke mamy na pol roku i nie interesuje nas, kto placi".
    > Choc rzekomo to NFZ jakies limity wprowadza.

    Wydawałoby się, że jesli ta sama cena to jak każdy w kolejce. To, że
    ktoś płaci z własnej kieszeni nie powinno tu robić. No chyba, że płaci
    więcej.

    > A z drugiej strony - ten prywatny ubezpieczyciel zaplaci, czy sie
    > szybko okaze, ze polisa tego nie obejmuje ? :-)

    Dlaczego ma nie obejmować jeśli obejmuje? :)

    > Tylko zakladam, ze jest w kraju jakas panstwowa lista oczekujacych na
    > organy, dopasowuja, powiadamiaja, przeszczepiaja ... no i pare
    > niuansow organizacyjnych mi sie od razu nasuwa:
    > -prywatne szpitale/lekarze w tej liscie uczestniczą, czy nie, bo na
    > razie nie ma takiego zwyczaju, ani parcia, bo to sporadyczne
    > przypadki,

    Wydaje się że muszą uczestniczyć (te spełniające jakieś kryteria)

    > -pacjent zdiagnozowany w prywatnej przychodni moze sie jakos wpisac na
    > te liste, jesli nie ma ubezpieczenia w NFZ?

    > Teraz to chyba na samym poczatku sprawdzaja ubezpieczenie.
    > Byc moze zrobia po ludzku - podsuna do podpisu "oswiadczam, ze jestem
    > ubezpieczony w NFZ", reszta to niech sie ksiegowosc martwi po
    > wyleczeniu.
    > A tu zakladam, ze pacjent przytomny, wiec nie ma "najpierw
    > ratowalismy, potem pytalismy".
    > Choc w sumie ... to operacja ratujaca zycie ..

    Nie wiem. Tu nie sprawdzają przed. No nie weryfikowałem (odpukać) dla
    naprawdę dużych kwot, ale żona rodziła w prywatnym szpitalu i rachunek
    był odpowiedni. Jedyna szamotanina była z ubezpieczycielem aby pchnął
    to bezgotówkowo, co się ostatnie udało załatwić. Tak, że nawet karty nie
    musiałem wyciągać. A nie, musiałem, łózka dla mnie nie pokryli :)

    > Hm ... czy NFZ sie wypnie, a scigac bedzie musial szpital?

    No raczej szpital chyba powinien?

    > Ale czy obejmuje transplantacje, czy "tego polisa nie obejmuje" ?

    Obejmuje.

    > No ale one pomoga, albo nie pomoga, nie musza ...

    Mają swój statut zgaduję i zgodnie z nim działają.

    --
    Marcin