  • 11. Data: 2004-01-31 00:17:15
    Temat: Re: 2 razy ten sam Windows na jednym komputerze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Jan 2004, motto wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news [...]
    >+ >>+ Co znaczy gryzą, napisz na grupę stosowną lub znajdź informatyka który
    >+ >>Ci to + ustawi. Według mnie nie potrzebujesz dwóch systemów.
    >+ > Przyjmij do wiadomosci że możesz się mylić.
    >+ Nie raczej nie przyje,

    Ja też :), podpisujemy protokół rozbieżności.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (nie mogący sobie pozwolić na "totalne rozwalenie systemu": owszem,
    MAM komputer "z zapasem")

  • 12. Data: 2004-01-31 13:03:21
    Od: s...@o...pl

    > Co znaczy gryzą, napisz na grupę stosowną lub znajdź informatyka który Ci to
    > ustawi. Według mnie nie potrzebujesz dwóch systemów.
    > Pozdrawiam

    eh... jest wiele powodow dla ktorych warto miec dwa systemy. masz np. dziecko
    ktore tylko gra na kompiutrze, a ty nie chcesz zeby twoj system byl
    pelen "smieci" wiec stawiasz drugi system na partycji obok i dzieciak ma swoje
    okienka do gier, a ty masz swoje okienka dla siebie.
    testujesz lepsze i gorsze programy. czasem moze sie system po prostu wysypac
    przy testowani jednego z tych gorszych i co wtedy? wtedy ty sie nie martwisz
    bo masz system na partycji obok system w pelni sprawny, a ten ktory sie sypnal
    byl tylko takim systemem testowym.
    takich powodow jak mowilem mozna by jeszcze troche wymienic, ale to juz i tak OT

    co do pytania kolegi o legalnosc takego rozwiazania. z tego co wiem zeby moc
    legalnie uzywac dwa windowsy na jednym komputerze musisz miec dwie licencje :(

    pierwsze zdanie z licencji dolaczanej do W2k box brzmi:
    "Licencjobiorca może ZAINSTALOWAC, uzywac, uzyskiwac dostep, wyswietlac i
    uruchamiac jedna kopie produktu na jednym komuterze, takim jak stacja robocza,
    terminal lub innym urzadzeniu" (wersalik mój)
    sokro licencja zezwala na jedna instalacje to chyba kwestia jest jasna.

    osobiscie zawsze mnie to dziwilo bo zwykle slyszy sie o "licencji
    jednostanowiskowej" - jedno stanowisko (stacja robocza) ale wiele kopii na tym
    stanowisku to nic zdroznego. jednak jak sie okazuje MS "zabezpieczyl" sie i w
    licencji wyraznie zabrania takich dzialan.

  • 13. Data: 2004-01-31 13:16:07
    Od: motto <m...@w...pl>

    s...@o...pl w wiadmości <7...@n...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > byl pelen "smieci" wiec stawiasz drugi system na partycji obok i dzieciak
    > ma swoje okienka do gier, a ty masz swoje okienka dla siebie.
    Nie przekonaująca odpowiedź. Znadź mój post bvg8t0$9ee$...@n...telbank.pl tam
    masz odpowiedź.

    > testujesz lepsze i gorsze programy. czasem moze sie system po prostu
    > wysypac przy testowani jednego z tych gorszych i co wtedy?
    Backup?

> [...]
    > tym stanowisku to nic zdroznego. jednak jak sie okazuje MS "zabezpieczyl"
    > sie i w licencji wyraznie zabrania takich dzialan.
    Mnie w przypadku M$ to już nic nie dziwi.

    --
    motto [wielowątkowy, wielowarstwowy, nieklasyfikowalny osobnik...]
    E-mail: m...@w...pl JID: m...@j...wp.pl GG: 384683

  • 14. Data: 2004-01-31 14:02:43
    Od: s...@o...pl

    > Nie przekonaująca odpowiedź. Znadź mój post bvg8t0$9ee$...@n...telbank.pl tam
    > masz odpowiedź.

    :) powiem tak: "nie przekonująca odpowiedź"
    ogolnie nie mialem zamiaru cie przekonywac.
    to co napisalem mialo byc jedynie zwroceniem uwagi na fakt, iz niektorzy maja
    takie potrzeby. jesli Ty ich nie masz i nie widzisz, niech tak zostanie.

    > Backup?
    pod warunkiem, ze mowimy o kopii wykonanej ghostem, driveimage itp.
    (czyli backup jako klon systemu). kazda inna mija sie z sensem i jest
    tylko przedłużeniem agoni systemu.

    > Mnie w przypadku M$ to już nic nie dziwi.

    niestety mnierowniez ale MS nie jest tu wyjatkiem :)