  • Data: 2006-12-14 17:28:24
    Temat: Re: 2 pizze za 20 z?...
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 14-12-2006 o 18:03:03 ELCO <t...@n...pisz.pl> napisał(a):

    > Niestety nie masz racji, gdyz nalicza sie go wg faktury (umowy)
    > zakupu... Jedynie US moze Ci podwazyc jego wartosc, co w praktyce
    > zdarza sie bardzo rzadko.

    Cytat z Ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych::

    "
    Art. 6
    1. Podstawę opodatkowania stanowi:
    przy umowie sprzedaży:
    rzeczy ruchomych nabywanych do przerobu lub odprzedaży - cena sprzedaży,
    zawieranej przez nierezydentów - równowartość w złotych kwoty
    zagranicznych środków płatniczych, określonej w zezwoleniu dewizowym,
    przeznaczonych na zapłacenie ceny,
    w pozostałych przypadkach - wartość rynkowa rzeczy lub prawa majątkowego,
    2. Wartość rynkową przedmiotu czynności cywilnoprawnej określa się na
    podstawie przeciętnych cen stosowanych w danej miejscowości w obrocie
    rzeczami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem ich stanu i
    stopnia zużycia, oraz w obrocie prawami majątkowymi tego samego rodzaju, z
    dnia dokonania tej czynności, bez odliczenia długów i ciężarów."