  • 11. Data: 2010-11-25 18:36:26
    Temat: Re: 2 dokumenty tożsamości vs prawo jazdy po terminie
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:icl4ou$92n$1@news.net.icm.edu.pl...

    > Użytkownik "p 47" <k...@w...pl>

    > Przeczytaj temat :-)

    A ty , nawet jak nie lubisz, pomyśl!;-)
    Do jakich innych celów, oprócz potwierdzenia uprawnień do kierowania
    pojazdami służy PJ wg ogólnie obowiązujących przepisów, czyli w systemie
    prawa obowiązującym w RP (i nie tylko zresztą) ?? - wszak nie np. do
    potwierdzania tożsamości!
    To, ze jakaś instytucja, firma, osoba używa/uznaje PJ do jej wiadomych
    celów nie może przeciez być przedmiotem dyskusji na grupie "prawo", bo nic
    to nie ma z przepisami prawa wspólnego bo ta instytucja, firma, osoba może
    sobie całkowicie dowolnie , wg własnego "widzi mi się" ustalić wymogi jakie
    ma spełniać uznawany przez nią za "ważny" dokument, w tym np. PJ . Jesli
    zechce, może np. ustalić, że dla niej "wazne" jest jedynie PJ po zakończeniu
    urzedowego okresu ważności,- a co, nie wolno jej??;-)

  • 12. Data: 2010-11-25 21:17:12
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

> [...]

    > Jesli zechce, może np. ustalić, że dla niej "wazne" jest jedynie PJ po
    > zakończeniu urzedowego okresu ważności,- a co, nie wolno jej??;-)

    To potwierdzasz, że ma prawo czy nie potwierdzasz ?

  • 13. Data: 2010-11-26 14:26:37
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "p 47" <k...@w...pl>

    > To potwierdzasz, że ma prawo czy nie potwierdzasz ?

    Obywatel może robic wszystko, czego nie zabraniają mu przepisy prawa. Nie
    słyszałem, aby przepisy prawa zabraniały osobie, zarówno fizycznej jak i
    prawnej opierania ustalenia tożsamości WYŁĄCZNIE DLA JEJ WŁASNYCH POTRZEB
    na podstawie przeterminowanego PJ, tak samo, jak nie zabraniają, aby
    obywatel sprawdzał tozsamosc opierając się na podstawie np. pisemnego
    zaświadczenia babci, czy sasiadki z 3 pietra;-). To sa wewnętrzne sprawy
    pomiedzy prywatnymi osobami (niewazne, czy fizycznymi, czy prawymi). Nikt ci
    nie zabroni np. uwarunkowania sprzedazy telefonu do od przedstawienia przez
    nabywcę zaświadczenia, że w 3klasie szkoły podstawowej miał piątkę z WF;-),
    albo...przedłożenia przetreminowanego PJ. Nic jednak to ostatnie "ustalanie
    tożsamości" nie ma wspólnego z dokumentowaniem tożsamości określanym przez
    przepisy prawa, , tj. ogólnie (prawnie) uznawanej procedury ustalania
    tożsamości . A zatem telekom może, jesli ma ochotę wg swojego uznania
    aprobowac wewnętrznie (nawet przeterminowane) PJ jako dowód tożsamości, ale
    taki dowód w świetle ogólnie obowiązujących przepisów prawa nie jest ważny,
    bo przepisy prawa jednoznacznie określają, co jest dowodem tożsamości
    obywatela i PJ tym nie jest (i to nawet nieprzeterminowane!)

  • 14. Data: 2010-11-26 22:49:50
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-11-22 14:47, gregor pisze:

    > OK dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
    >
    > Z paszportem sprawa ma się podobnie, dawno temu wygasła jego ważność.

    W zakresie potwierdzenia danych osobowych paszport
    z przekroczonym terminem ważności jest nadal dokumentem
    tożsamości. Jest kilka orzecznictw SN w tej sprawie.
    Sam w sądzie legitymowałem się nie raz "nieważnym paszportem"
    informując o tym sędziego i nikt nie robił problemu.

    --

    Tomy M.

    ,,Należenie do mniejszości, nawet jednoosobowej, nie czyni nikogo
    szaleńcem. Istnieje prawda i istnieje fałsz, lecz dopóki ktoś upiera się
    przy prawdzie, nawet wbrew całemu światu, pozostaje normalny. Normalność
    nie jest kwestią statystyki." -- George Orwell