    From: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 195 KK a miejsce odprawiania rytuałów religijnych
    Date: Sun, 08 Aug 2010 09:55:27 +0200

    Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl> pisze:

    > Słowem kluczem w interpretacji przez sądy będzie zapewne słowko
    > "złośliwie" które (MSZ) otwiera *bardzo* szerokie pole od zawężającej
    > interpretacji.
    >
    > Jeśli nie było "sporawej tradycji" obywania takich aktów w danym miejscu
    > to bardzo bym się zdziwił gdyby odmowa zgody (bez zwlekania aż do
    > ostatniego momentu gdy właściciel został ze sporym uprzedzeniem
    > powiadomiony) na odbycie aktu podparta prawem własności terenu została
    > (po apelacjach) uznana za złośliwą.
    > To samo dotyczyłoby zapewne "bardzo *przewleklego* aktu religijnego"
> [...]

    Po za tym (MSZ) w tym pargrafie KK "nachalnie sugerowany jest" jescze
    jeden "sposób nacisku": "formalne" zapytanie osób prawnie
    reprezentujących tenże kościół ub związek wyznaniowy czy to jest akt
    religijny tegoż kościoła/związu.
    Powiedzą że nie: sądom będzie znacznie trudniej zastodować ten paragraf
    Powiwdzą że tak: (MSZ) wezmą "*na siebie*" spore ryzyko odpowiedzilności
    "odszodowawczej"
    Nic nie powiedzą: to prawie tak jakby powiedzieli że nie jeśli da im się
    średnio rozsądny czas na odpowiedź

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Komu się dobrze wiedzie, jest pięknie ubrany.