  • 1. Data: 2006-01-10 15:22:18
    Temat: 16 lat, kradzież ze sklepu.
    Od: Nalewaj <m...@w...pl>

    Witam.
    Jestem ojcem 16 letniego chłopaka. Niestety do dziś byłem o niego w
    miare spokojny, ale po tym co zrobil 3 dni temu... nie wiem co źle
    zrobilem. Moj syn ukradł w markecie 3 pudełka petard warte 33,60zl.
    Oczywiscie ochrona złapała, policja itp. Pojechałem na komisariat tam
    dostał on pouczenie i sprawa poszła do sądu. Jakie mogą być tego
    konsekwencje i co mam robić? Co mowic w sądzie?

    Proszę bardzo o radę.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2006-01-10 18:47:52
    Temat: Re: 16 lat, kradzież ze sklepu.
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > dostał on pouczenie i sprawa poszła do sądu. Jakie mogą być tego
    > konsekwencje i co mam robić? Co mowic w sądzie?

    Skoro to sprawa incydentalna to dostanie nagane i sad zobowiaze rodzicow do
    odpowiedzialnego nadzoru plus pokryjesz koszty postepowania (ponizej 100 zl)
    i tyle.
    Nic powaznego.

    Cezar

  • 3. Data: 2006-01-10 20:09:03
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Nalewaj napisał(a):
> [...]
    > dostał on pouczenie i sprawa poszła do sądu. Jakie mogą być tego
    > konsekwencje i co mam robić? Co mowic w sądzie?

    to oczywiście przykre, ja tam bym się sądem nie przejmował, bo wyrok
    będzie pewnie w zawieszeniu i będzie jakiś śmieszny. Bardziej bym się
    przejmował czy to czywiście było takie incydentalne czy może coś go pcha
    w tę stronę i może następnym razem będzie coś większego i wtedy to może
    już nie być taka prosta sprawa.

    sg

  • 4. Data: 2006-01-11 11:49:53
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    to oczywiście przykre, ja tam bym się sądem nie przejmował, bo wyrok
    będzie pewnie w zawieszeniu i będzie jakiś śmieszny

    Prosze Prawnika, prosze nie wygadywac glupot - nie bedzie zadnego wyroku w
    zawieszeniu, bo to NIELAT - bedzie postepowanie dla nielatow i srodki dla
    nielatow. Z uwagi na to, ze ponoc to "pierwszy raz" wiec beda raczej
    symboliczne (takie jak napisalem) i na tym sie rozejdzie. Jesli synek
    zrobilbym to samo za rok tj majac 17 lat mialby wykroczenie, a dopiero jak
    podpieprzylby cos za 250 zl mialby sprawe karna i dopiero wtedy zawiasy.

    Cezar