  • 1. Data: 2006-01-10 14:04:28
    Temat: Nowy statut stowarzyszenia + organizacja pożytku publicznego
    Od: Daniel Liszka <d...@b...aegee/kropeczka/gliwice.pl>

    Witajcie

    Nasze stowrzyszenie chciałoby zmienić statut (całkowicie napisać od
    początku ... obecny ma już swoje lata) i dostosować go przy okazji do
    wymogów organizacji pozytku publicznego, którą chcielibyśmy się stać
    wkrótce. W związku z tym mam pytania:

    - czy możemy jednocześnie zmienić statut i starać się o status pożytku ...?
    - kiedy statut wchodzi w życie ? w momencie gdy uchwali go Walne
    Zgromadzenie czy też gdy zatwierdzi go Sąd ? jak uchronić się przed
    problemami (dodatkowe artykuły w statucie ? ) ... moze się zdarzyć, że
    Sąd nie przyjmie uchwalonego przez nas statutu ... i co wtedy ... który
    statut obowiązuje ... ? stary ...? czy żaden ?
    - chcielibyśmy kilka rzeczy dotyczących pracy w grupach roboczych,
    struktury Zarządu itp przenieść do Regulaminu Stowarzyszenia tak aby nie
    zmieniać statutu za każdym razem w Sądzie ... wystarczy wtedy zmiana
    Regulaminu przez Walne Zgromadzenie ...

    za wszelkie odpowiedzi/uwagi wielkie dzięki

    --
    pozdrowienia
    Daniel Liszka

  • 2. Data: 2006-01-10 18:18:26
    Od: "agnesdz" <a...@B...pl>

    Użytkownik "Daniel Liszka" <d...@b...aegee/kropeczka/gliwice.pl>
    napisał w wiadomości news:dq0est$7op$1@polsl.pl...
    > Witajcie
    Witaj

> [...]
    > wkrótce. W związku z tym mam pytania:
    > - czy możemy jednocześnie zmienić statut i starać się o status pożytku
    Tak. Należy wykazać się działalnością na rzecz społeczności lokalnej w
    okresie minimum pół rocznym. Do wniosku należ dołączyć opinie MOPS,
    burmistrza/prezydenta miasta, sprawozdanie merytoryczne z działalności.
    Wiele informacji na temat działalności stowarzyszeń, sposobu ich rejestracji
    itp. można uzyskać od Stowarzyszenia Klon Jawor, które posiada swoją stronę
    internetową (www.klon.org.pl )

    Aga