    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 13-latka z Polski zostawiona sama na lotnisku
    Date: Wed, 6 Sep 2023 15:20:26 +0200

    W dniu 06.09.2023 o 12:44, J.F pisze:

    > Dziecko było przy stoisku/agencie LOT, a ambasada daleko.
    > Moze lepiej Policją postraszyc ? :-P

    Tu nie o straszenie chodzi, a o zabezpieczenie dziecka. Z tym, że
    PODEJRZEWAM, że nie w tym był problem.

    > No to co - niech sie zaopiekują i wsadzą do następnego.

    Linie lotnicze nie są od opiekowania się dziećmi.

    > Ja tylko tak czytam:
    > "ta konkretna pasażerka nie była umieszczona w rezerwacji grupowej (z
    > pozostałym dziesięciorgiem dzieci) i nie posiadała statusu UMNR, więc
    > system potraktował ją jak dorosłego pasażera."
    >
    > Jakas grupa dzieci wracała z kolonii/wycieczki, a ona miała pecha byc
    > pominieta ?

    To już pytanie do dziennikarzy.

    > Formalnie jednak dziecko, i daleko jej do 18-lat.
    > Szczegolnie w obcym kraju, nie wiadomo czy zna język, czy ma
    > pieniądze.

    Dlatego ambasadę proponowałem.

    > Zakladam, ze raczej nie była sama, chociaz ... moze samodzielna.
    > Szczególnie, ze mowa o jakiejs grupie.
    > Wiec chyba ktos tam opiekę sprawował ... i co - porzucił?
    > Ale moze brytyjskie przepisy luźniejsze niz nasze, opiekun
    > niepotrzebny.

    Podejrzewam, że w artykule jest tylko to, co podnosi dramaturgię
    zdarzenia. No przecież jakby napisali, że przez zajście dziewczynka
    musiała noc dłużej u cioci spać, to by nie było tego "czegoś". A jak LOT
    ma to teraz po kilku miesiącach zweryfikować?

    --
    (~) Robert Tomasik