  • Data: 2004-09-29 09:21:01
    Temat: Re: 1100 zł na rękę - ile weźmie komornik??
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:2e5f.000002ad.4159f50f@newsgate.onet.pl...
    > Nie znam się na tym, więc krótkie lecz konkretne pytanie.
    > Umowa o pracę na czas nieokreślony, zarobki 1100 zł na rękę (coś ok. 1500
    > brutto). Ile z tego weźmie komornik, bo niedługo wejdzie na pensję?
    > Komornik wejdzie na pensję z tyt. niespłaconych kredytów bankowych. Na
    > utrzymaniu pracownika jest małżonka plus dziecko (jeśli to ma znaczenie
    > jakieś).
    > Bardzo proszę o info ile komornik może wziąć maksymalnie i jakąś podstawę
    > prawną - na wypadek gdyby chciał wziąć więcej.
    > Z góry dziękuję i liczę na Waszą wyrozumiałość i pomoc!

    Z tego co mi sie wydaje, musi zostac 824 zł brutto (od 1 stycznia 2005 - 849
    zł brutto). Reszte, czyli prawie polowe, obawiam sie moze wziac, o ile nie
    podejmiesz jakichs dzialan u pracodawcy (prowadzacych do zmniejszenia
    oficjalnie pobieranego wynagrodzenia z tytulu umowy o prace). To kto jest na
    utrzymaniu nie ma najprawdopodobniej zadnego znaczenia, bo niby jakie moglo
    by miec? Jesli natomiast Twoja zona nie pracuje, moze dalo by sie ja
    zatrudnic u Twojego pracodawcy, zamiast tej Twojej nadwyzki placy, ponad
    place minimalna ? Podstawy prawnej nie potrafie Ci podac, bo sie tym blizej
    nie interesowalem, ale na pewno inni grupowicze potrafia. Zycze powodzenia w
    ewentualnej samodzielnej splacie kredytu, bez niepotrzebnego nikomu udzialu
    komornika.

    marekz