  • 1. Data: 2005-02-10 17:43:34
    Temat: Rada miejska skandal
    Od: "Pax" <p...@p...pl>

    Wyobrazmy sobie sytuacje...
    Jest impreza prywatna na ktorej spotykaja sie radni (nie wszyscy tylko
    czesc). radni skladaja sie na impreze po 15 zlotych (i nikt im nie mowi ze
    skladka wzrosnie) a calkowity koszt imprezy jest wyzszy o kilkadziesiat razy
    wiecej niz wynosila skladka. W tej sytuacji przewodniczaca rady miejskiej
    pobiera pieniadze z kasy miejskiej w wysokosci 2200 zlotych i lata dziure w
    budzecie prywatnej imprezy. Mija miesiac radni nie oddaja pieniedzy wszystko
    trafia do lokalnej gazety i okazuje sie ze takich imprez sponsorowanych w
    zasadniczej wiekszosci przez budzet miasta bylo wiecej.
    Pytania:
    1. Na jakiej podstawie przewodniczacy Rady Miejskiej wzial pieniadze z kasy
    ? Czy ma do tego prawo ?
    2. Czy sa tu znamiona przestepstwa ? Przypominam ze tych imprez na koszt
    podatnika bylo wiecej ? A przewodniczaca nabrala wody w usta po pojawieniu
    sie artykulu w mediach.

    Bardzo prosze o pomoc w tej sprawie.

  • 2. Data: 2005-02-11 07:35:45
    Temat: Re: Rada miejska skandal
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    Pax napisał(a):

    > Bardzo prosze o pomoc w tej sprawie.

    zawiadom prokurature i bedziesz mial spokoj :)

    --
    http://bdp.e-wro.com
    GG: 4494911

  • 3. Data: 2005-02-11 15:07:30
    Od: poreba <d...@p...com>

    stern <s...@p...net.pl> popełnił 11 lut 2005 na pl.soc.prawo utwór

    > zawiadom prokurature i bedziesz mial spokoj :)
    Jak sprawa i prokuratura jest bardzo "lokalna" to spokój będzie miał i on,
    i prokurator, i ow przewodniczący i Ci radni. Sprawy nie będzie.
    A pytacz ma chyba problem bardziej teoretyczny niż praktyczny.

    --
    pozdro
    poreba

  • 4. Data: 2005-02-11 17:58:22
    Od: "Pax" <p...@p...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > i prokurator, i ow przewodniczący i Ci radni. Sprawy nie będzie.
    > A pytacz ma chyba problem bardziej teoretyczny niż praktyczny.

    I tu sie zgadzam

  • 5. Data: 2005-02-11 18:16:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pax" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Na jakiej podstawie przewodniczacy Rady Miejskiej wzial pieniadze z
    kasy
    > ? Czy ma do tego prawo ?

    Pewnie na podstawie dowodu "Kw". Ale kto go zatwierdził, to już inna sprawa.
    Teoretycznie dobre pytanie do skarbnika i burmistrza, czy co tam keiruje tym
    urzedęm.

    > 2. Czy sa tu znamiona przestepstwa ? Przypominam ze tych imprez na koszt
    > podatnika bylo wiecej ? A przewodniczaca nabrala wody w usta po pojawieniu
    > sie artykulu w mediach.

    To zależy pod jakim tytułem wydatkowano te pieniądze i z jakiego funduszu
    poszły. Ale generalnie imprez miasto raczej nie powinno im sponsorować. Ale
    podstawowe pytanie, to na jakiej podstawie to wypłacono.

    Jeśli faktycznie to poszło z kasy gminy, to sprawa jest dość poważna i
    pachnie po prostu korupcją. O ile masz sensowne dowody na to, co piszesz, to
    po prostu złóż zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.