  • 1. Data: 2008-08-21 19:13:19
    Temat: Rachyunek za odzież roboczą - raz jeszcze
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Rozwiązałem umowę o pracę przez wypowiedzenie, przy czym wyjaśniono mi, że
    mam OBOWIĄZEK zwrócić pewną kwotę za odzież roboczą. Podstawą prawną miał
    być zbiorowy układ pracy. Wystawiono mi fakturę. Później dowiedziałem się,
    że ubrnie robocze to własność pracodawcy (btw całe ubranie pozostało za
    pokwitowaniem w magazynie firmy) a układ zbiorowy nie może być mniej
    korzystny niż przepisy ugólne (Kodeks pracy Rozdział III Art. 241.26)
    Zwróciłem się z prośbą o uchylenie faktury. Odpowiedź pracodawcy była mniej
    więcej taka:
    "
    informuję, że obowiązek zwrotu części kosztów w/w odzieży w wysokości nie
    zamortyzowanej ich części wynika z obowiązujących przepisów
    Jest oczywiste, że porzucenie pracy, rozwiązanie umowy z winy lub na
    wniosek pracownika, niezasadne zniszczenie przed upływem okresu używalności
    z reguły rodzi skutki finansowe dla pracownika.
    przepisy Kodeksu Pracy w żadnym przypadku nie zostały naruszone. Jak długo
    był Pan pracownikiem PGKiM otrzymywał Pan odzież bezpłatnie. Proponuję
    zapoznać się z powszechnie obowiązującymi przepisami wykonawczymi lub
    orzecznictwem do wymienionych artykułów KP, które podobnie traktują ten
    problem.
    "

    Pytam:
    Jakie przepisy wykonawcze czy orzecznictwo mogą tak stanowić?
    Czy ktoś tu nie naciąga rozwiązania umowy na wniosek pracownika i nie
    usiłuje zrobić z niego porzuceniem pracy (rozwiązana przez wypowiedzenie,
    potwierdzone świadectwem pracy)?
    Proszę o poważne podejście ze wskazaniem podstwa prawnych

    Dziękuję za dotychczasowe opinie i proszę o dalsze.

  • 2. Data: 2008-08-21 19:23:04
    Temat: Re: Rachyunek za odzież roboczą - raz jeszcze
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cranky wrote:
    > informuję, że obowiązek zwrotu części kosztów w/w odzieży w wysokości nie
    > zamortyzowanej ich części wynika z obowiązujących przepisów

    odpisz mu z prośbą o podanie tych przepisów i wysłanie odzieży na adres
    xyz za pobraniem, bo skoro wystawił ci fakturę, to znaczy, że jest twoja
    i niech ci teraz towar wyda. Ciekawet jak tą sprzedaż ich księgowa
    potraktuje.

  • 3. Data: 2008-08-22 08:30:16
    Od: Michał <n...@p...onet.pl>

    cranky wrote:

    > Proponuję
    > zapoznać się z powszechnie obowiązującymi przepisami wykonawczymi lub
    > orzecznictwem do wymienionych artykułów KP, które podobnie traktują ten
    > problem.

    Poproś o konkretne wskazanie tych przepisów,skoro ktoś się nimi podpiera to
    wychodzimy z założenia,że je zna, wtedy zobaczysz jak to wygląda i czy jest
    to tak oczywiste jak Ci zostało przedstawione.

    Pozdrawiam
    <M>